Hej,
Er ny ejer af en SL 350 (M116 motor) fra 1979.
Ville høre om nogen har erfaring med at skifte olietyve eller rettere ventiltætningsringene uden at demontere topstykkerne?
Jeg har ladet mig fortælle at det lader sig gøre, men at det ikke er en helt let opgave.
Alternativt, om der er nogen der kender et værksted som har konkret erfaring med dette og som kan anbefales?
mvh Nils
Udskiftning af Olietyve / ventiltætninger
Re: Udskiftning af Olietyve / ventiltætninger
Hej det kan sagtens lade sig gøre uden at demontere topstykket
Du skal have købt eller lavet et stykke værktøj der kan skrues ned i stedet for tændrør og så sæt lufttryk ind i cylinderen,
Fremgangsmåde ,fjern knastakslen ,tag tændrør ud,sæt tryk på en cylinder af gangen,tag fjeder af ventilen skift olie tyven montere fjeder igen
Det gør du bare 16 gange
Vh erik
Du skal have købt eller lavet et stykke værktøj der kan skrues ned i stedet for tændrør og så sæt lufttryk ind i cylinderen,
Fremgangsmåde ,fjern knastakslen ,tag tændrør ud,sæt tryk på en cylinder af gangen,tag fjeder af ventilen skift olie tyven montere fjeder igen
Det gør du bare 16 gange
Vh erik
Re: Udskiftning af Olietyve / ventiltætninger
Tak for svaret.
Jeg har fundet et værktøj på nettet https://dq4zp01npifg0.cloudfront.net/si ... k=zF2iaFtq
Som kan anvendes til at komprimere ventilfjederen uden at demontere knastakslen. Er der nogen der har erfaring med dette?
Umiddelbart ser det ud til at ventilerne har hydraulisk justering hvilket kommer bag på mig. Kan det være rigtigt?
Bilen er en SL 350 fra 1976.
Mvh Nils
Jeg har fundet et værktøj på nettet https://dq4zp01npifg0.cloudfront.net/si ... k=zF2iaFtq
Som kan anvendes til at komprimere ventilfjederen uden at demontere knastakslen. Er der nogen der har erfaring med dette?
Umiddelbart ser det ud til at ventilerne har hydraulisk justering hvilket kommer bag på mig. Kan det være rigtigt?
Bilen er en SL 350 fra 1976.
Mvh Nils