mærkelig fejl ESP og dæktryk FIXED.

Alt vedrørende teknik
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

mærkelig fejl ESP og dæktryk FIXED.

Indlæg af aknedude »

har lige købt mig en W204 c350 benz fra 08, bilen kører fantastisk, men har en mærkelig fejl. hvis jeg kører lidt frisk og træder speederen i tæppet laver bilen fejl, den kommer med den gule trekant og skriver fejl i ESP / og fejl i dæktryk sensor, fejlen forsvinder efter jeg slukker bilen, der er ingen fejl når man sætter testeren på. har tjekket dæktryk og det er fint, og jeg har kalibreret dæktryk sensoren.

når den går tomgang i Park. kører omdr. en lille smule op og ned. nogen der har erfaring med disse 3 fejl. har søgt mig lidt frem til mulige scenarier rundt omkring på forsk. foraer, og har fundet frem til at det muligvis er speeder sensoren i selve speederen der kan være årsagen. hvad siger panelet?????
Senest rettet af aknedude 26. feb 2015, 09:29, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af Alex B J »

Så ikke du havde haft tester på ,men den burde jo lægge en fejl,har du prøvet med Star diagnose ?
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af aknedude »

Alex B J skrev:Så ikke du havde haft tester på ,men den burde jo lægge en fejl,har du prøvet med Star diagnose ?
den er testet med Star tester, ingen lagret fejl. fejlen er væk i samme øjeblik jeg slukker bilen.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af Alex B J »

Jeg tror ikke det er fejlbehæftet at din bil vugger meget lidt på omdrejnings tælleren
Jeg har set samme scenario på en cls AMG ,jeg vil tro det er ecu som kompensere ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af aknedude »

Alex B J skrev:Jeg tror ikke det er fejlbehæftet at din bil vugger meget lidt på omdrejnings tælleren
Jeg har set samme scenario på en cls AMG ,jeg vil tro det er ecu som kompensere ...
det er også meget lidt, men man kan sagtens fornemme det.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af Alex B J »

w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af aknedude »

ja så er den da løst
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af aknedude »

det er min første mercer, og den kører for sindsygt. skal bare lige have knækket den der esp/dæktryk ting.

så håber at i kan pege mig i den rigtige retning. piller batt. polen af i nat så den nulstiller esp. og ecu og så prøver jeg at reset styr vinkel sensoren. (5 gange den ene vej 5 den anden vej)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af Alex B J »

Ja den går jævnt sådan en
Hvad har den kostet i indkøb og hvilken km stand ?
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af aknedude »

Alex B J skrev:Ja den går jævnt sådan en
Hvad har den kostet i indkøb og hvilken km stand ?
299 gået 80 fra 08 den har alt i udstyr, og jeg mener alt.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af Alex B J »

Fair pris ....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk og urolig tomgang

Indlæg af aknedude »

nå men efter at have kalibreret styr vinkel sensoren kom den latterlige Esp/dæktryk fejl igen, den kan fremkaldes ved et lille styre udslag og træde speederen i bund. eks. hvis man overhaler en venstre svingene bil og lige slår et slag. det er ved at blive et irretationsmoment af de helt store, og har allerede nu kostet timer i div. foraer. der er ingen fejl på tester, nogen der kan pege mig i en retning af hvad jeg kan gøre, det tager alt glæden ved at eje bilen. gider ikke at kaste en formue efter fejlsøgning på et mercedes værksted, hjælp inden jeg fortryder mit første mercedes køb.
jensen
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk bliver snart sindsyg

Indlæg af jensen »

Det er vigtigt at rattet sidder rigtigt når du kører ligeud, hvis du er i tvivl om rattet er flyttet på ratstammen skal du have en computer på så tror jeg det løser problemet evt. sporing skal måske til
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: mærkelig fejl ESP og dæktryk bliver snart sindsyg

Indlæg af aknedude »

jensen skrev:Det er vigtigt at rattet sidder rigtigt når du kører ligeud, hvis du er i tvivl om rattet er flyttet på ratstammen skal du have en computer på så tror jeg det løser problemet evt. sporing skal måske til
den er blevet calibreret med tester, og den kører snorlige når man kører ligeud, så jeg ved ikke om det overhovedet er rat vinkel sensoren der er problemet. Det kan være speeder sensoren i pedalen der giver forkert signal ved fuld gas. da fejlen har det med at dukke op når bilen får fuld gas. men reelt set kan det jo være hvad som helst.
Besvar