Varme S211 2005
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45
Varme S211 2005
Hej alle.
Jeg har fået skiftet min klimakompressor og den køler nu dejligt, selv stillestående trafik i 34 graders varme i 2 timer er intet problem nu .
Den holder bare kabinen kølig nu, lækkert!!
Jeg fik det lavet færdigt dagen inden vi kørte på ferie, og var bare glad for et kølende klimaanlæg.
Vi havde godt vejr hele ferien, og der var rigeligt brug for køling.
Da vi kørte hjem mod DK og nærmede os Hamborg faldt temperaturen drastisk, og vi ville gerne have lidt varme i kabinen. Den kom bare ikke
Vi kunne ikke få varmet luften op! Jeg tjekkede derfor ekspansionsbeholderen og fyldte for en sikkerheds skyld helt op. Jeg lettede over de næste par hundrede km for trykket i kølersystemet for evt at fjerne luft lommer.
Intet hjalp, og vi er stadig uden varme. Det er lidt koldt i den danske "sommer"!!!
Nogen der har en ide til løsning?
Kan det være duo ventilerne der har fået et kulde chock?
På forhånd tak.
Jeg har fået skiftet min klimakompressor og den køler nu dejligt, selv stillestående trafik i 34 graders varme i 2 timer er intet problem nu .
Den holder bare kabinen kølig nu, lækkert!!
Jeg fik det lavet færdigt dagen inden vi kørte på ferie, og var bare glad for et kølende klimaanlæg.
Vi havde godt vejr hele ferien, og der var rigeligt brug for køling.
Da vi kørte hjem mod DK og nærmede os Hamborg faldt temperaturen drastisk, og vi ville gerne have lidt varme i kabinen. Den kom bare ikke
Vi kunne ikke få varmet luften op! Jeg tjekkede derfor ekspansionsbeholderen og fyldte for en sikkerheds skyld helt op. Jeg lettede over de næste par hundrede km for trykket i kølersystemet for evt at fjerne luft lommer.
Intet hjalp, og vi er stadig uden varme. Det er lidt koldt i den danske "sommer"!!!
Nogen der har en ide til løsning?
Kan det være duo ventilerne der har fået et kulde chock?
På forhånd tak.
Re: Varme S211 2005
Var den slet ikke varm eller var det mere lukendt luft?
Hvis der ikke er den helt korekte mængde køle middel på anlæget, så kan W211eren godt være lidt spøjs med at varm luft bliver til kold og omvendt, fordi at kodenseren ikke er er kølet jævnt.
Hvis der ikke er den helt korekte mængde køle middel på anlæget, så kan W211eren godt være lidt spøjs med at varm luft bliver til kold og omvendt, fordi at kodenseren ikke er er kølet jævnt.
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45
Re: Varme S211 2005
Hvis man fylder for meget på, spytter den så ikke bare det overskydende ud?
Re: Varme S211 2005
Det gør den ikke nej.
Så køler den istedet bare ikke ordentligt
Så køler den istedet bare ikke ordentligt
Re: Varme S211 2005
Sjældendt har man hørt noget så åndssvagt fra en "Mercedesspecialist"
ZOOM ZOOM.
Re: Varme S211 2005
Det er altid en fornøjelse, at høre så beriget ord fra digBWJ skrev:Sjældendt har man hørt noget så åndssvagt fra en "Mercedesspecialist"
Re: Varme S211 2005
For god ordens skyld, må jeg hellere sige at jeg snakker selvfølgelig kølemiddel på AC anlæget og ikke kølervæske på kølersystemettconradsen skrev:Hvis man fylder for meget på, spytter den så ikke bare det overskydende ud?
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45
Re: Varme S211 2005
Jeg snakker ikke A/C anlæg, men motor kølesystem.
Den køler fint, men vil ikke spytte den mindste varme ud i kabine.
Siger du grunden til manglende varme i kabine, kan være for meget kølemiddel på A/C anlæg???
Den køler fint, men vil ikke spytte den mindste varme ud i kabine.
Siger du grunden til manglende varme i kabine, kan være for meget kølemiddel på A/C anlæg???
Re: Varme S211 2005
Det ved jeg, det var også derfor jeg nævnte ting som condenser og kølemiddeltconradsen skrev:Jeg snakker ikke A/C anlæg, men motor kølesystem.
Den køler fint, men vil ikke spytte den mindste varme ud i kabine.
Siger du grunden til manglende varme i kabine, kan være for meget kølemiddel på A/C anlæg???
Men jo, hvis der er for meget eller for lidt kølemidel på ac anlæget, kan det lave en masse balade med for varm luft i den ene eller begge sider.
Det kan selvfølgelig også være din duoventil som driller.
På med en Startester og se nogle live dataer og fejlkoder, så kan du presis se hvad der er galt.
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45
Re: Varme S211 2005
Må hellere snakke med Hessel så!
Tak JTC
Tak JTC
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45
Re: Varme S211 2005
Har fået skiftet varmeventil, og nu kan den både varme og køle (meget avanceret ).
God weekend.
God weekend.