Clk 200 cabriolet
Clk 200 cabriolet
Hej jeg har et problem med en clk200 er tung i styretøj når man drejer og retter ikke op selv når man drejer ? Lige synet stabilisator arm skiftet har købt bil ca 6 måneder siden kører med 225/45/17 dæk luft ok
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: Clk 200 cabriolet
Tungt styretøj skyldes normalt 3 ting:
1. For lidt luft i dækkene
2. Fejl på servosystemet
3. Forkert hjulindstilling
Det første er det nemmeste og det siger du er i orden.
Det andet kan du selv starte med at diagnosticerer ved at se at der er olie i beholderen til max-mærket og eventuelt fylde efter hvis der mangler.
Hvis der mangler, er der hul i systemet og så skal du på værksted.
Hvis der er fyldt op, men det står og bobler når motoren kører i tomgang, skal du på værksted og have kigget på servovpumpen, men det er ikke ofte sådan een er defekt.
Det tredie punkt kan du ikke gøre meget ved selv, men kig alligevel på om dækene eventuelt er mere slidt på inder- eller yderside for at konstaterer om sporringen er helt ved siden af.
1. For lidt luft i dækkene
2. Fejl på servosystemet
3. Forkert hjulindstilling
Det første er det nemmeste og det siger du er i orden.
Det andet kan du selv starte med at diagnosticerer ved at se at der er olie i beholderen til max-mærket og eventuelt fylde efter hvis der mangler.
Hvis der mangler, er der hul i systemet og så skal du på værksted.
Hvis der er fyldt op, men det står og bobler når motoren kører i tomgang, skal du på værksted og have kigget på servovpumpen, men det er ikke ofte sådan een er defekt.
Det tredie punkt kan du ikke gøre meget ved selv, men kig alligevel på om dækene eventuelt er mere slidt på inder- eller yderside for at konstaterer om sporringen er helt ved siden af.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008