indstilling af bilens ur

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

indstilling af bilens ur

Indlæg af Bent »

Jeg har en w211 e320 fra år 2006, hvor uret viser 3 til 4 minutter for meget

Jeg kan indstille uret med hele og halve timer, ved at gå ind på radioens server og tidsindstilling - men det duer jo ikke, når det drejer sig om 3 til 4 minutters, fejlvisning

MB oplyser, at uret modtager tiden gennem radiosignaler og at man derfor ikke kan indstille uret, i minutter

Jeg har været inde på Google, men enten er d3t på en bil der er ældre eller også nyere

Er der nogen som har en løsning herpå ?
JakeW213
Indlæg: 49
Tilmeldt: 30. maj 2020, 08:01

Re: indstilling af bilens ur

Indlæg af JakeW213 »

Sætte dit armbåndsur til at matche? Jeg vil sige - lev med det… worst case er at du kommer 4 min før tid, det ville være værre hvis den viste for lidt :mrgreen:

Alternativt burde der være en mulighed for at den ikke henter fra radio signalet(med hvad der så kan være at unøjagtighed på dette) find en indstilling hvor du kan sætte radiostyring af ur fra.

Min er spot on med mit apple watch… men også en nyere iteration(W213)
Billede
Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Bent
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: indstilling af bilens ur

Indlæg af Bent »

tak for din forslag, - men at være tilfreds med noget, som ikke virker rigtig, - det er ikke nemt
Men jeg har været heldig og har fundet løsningen - løsning er måske så meget sagt, for da jeg fik løst problemet med gps-antennen, så stillede uret sig rigtig. Så uret må åbenbart, få indstillingen fra navigationsanlægget
Mht gps-antennen, så har MB ikke kunnet skaffe en gps-antenne - de oplyste, at gps-antennen ikke blev produceret længere, - men jeg fandt ud af, af antennen bliver produceret i Italien - antennen var ikke billig, - men den virker
Besvar