Side 4 af 4

Re: Starts problem w211

: 12. dec 2016, 22:46
af jjakobse
Fik af vide at ihvertfald pakningen til venstre manifold også er gået.. Har haft mistanke om dette selv, da jeg synes at kunne høre en svag resonans lyd ved accelaration, der ikke plejer at være der. Højre bliver også tjekket men ser ud til at være tæt.

Opdagede det ved øget olieforbrug og til sidste også oliespild i indkørslen. Det lyder til at være et kendt problem, og mekanikeren gik da også direkte efter kontrol af olie ved olieveksleren..

Re: Starts problem w211

: 13. dec 2016, 20:18
af Sessal3
Hvor meget olieforbrug fik du ved det ? er fordi jeg har olie på hele min front motor og kan ikke finde hvor det kommer fra remmen smider det med rundt over det hele og alt er sat til i front , min drypper også olie nemlig
jeg har dog prøvet at pille diesel filter ud og synes ikke at kunne se noget der nede nemlig

Re: Starts problem w211

: 14. dec 2016, 09:52
af jjakobse
Hej Sessal,

Jeg ved ikke hvor meget oliespild det ville blive til på sigt, da jeg kørte den på værksted kun et par dage efter jeg opdagede oliepletterne på gulvet i garagen. Men den bad om olie på vej hjem fra en fra KBH til Horsens, hvor jeg fyldte en liter på. Om morgen inden jeg kørte til Odense på værksted var oliestanden faldet et par milimeter fra "Max" igen, så jeg kunne forestille mig at den ville have smidt en liter pr. 1000-2000 km...

Men enden på mit "Start" problem blev

Udskift af gløderør nummer to
Udskift af udstødningsmanifold venstre
Udskift af indsugningsmanifold, begge sider
Udskift af pakning for oliekøler (den nede i V'et)

Samlet regning 20.000 :shock: Bad timing her op til jul...

Den er færdig imorgen, så jeg glæder mig til at aflevere den lille Citroen C1 lånebil igen.. Efter et par page i sådan en, giver det lige pludseligt mening at betale r.. ud af buksen for at køre i noget ordentligt.. :)

Re: Starts problem w211

: 14. dec 2016, 11:43
af Alex B J
Ærgelig december regning .

Den dag turen kommer til mig ,ved jeg dog hvad jeg skal bruge min weekend på :mrgreen:
Det lader til at være et herligt job ......

Re: Starts problem w211

: 14. dec 2016, 13:51
af jjakobse
Hej Alex,

Godt med en optimistisk tilgang til tingene, ville ønske jeg kunne klare disse opgaver selv. Det ville min bankmand også er jeg sikker på... :D

Re: Starts problem w211

: 15. dec 2016, 20:46
af Climatec
Syntes det lyder billigt, bare indsugnings manifold alene koster ca 6000 +moms for begge.

Kunne du ikke få de gamle med for der sidder nogle plast stænger på indsugningsmanifolderne som jeg godt kunne bruge hvis de ikke er for slidte.

Nej 20 af de stærke er da mange penge, men der er også brugt nogle reservedele som koster.

Da jeg renoverede min motor skiftede jeg også de 2 stk 8 tals pakninger til olie køleren jeg skulle ikke nyde noget bag efter.

Håber det bliver godt for dig.

Re: Starts problem w211

: 19. dec 2016, 22:42
af Johnnyhjo77
Hej.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Hvorfor skal indsugnungsmanufolden skiftes, samt udstødningsmanifolden... Revner de? Eller er der noget andet.
Kan man gøre noget for at forhindre de skal skiftes?
Har nemlig en V6 så måske jeg også skal igennem dette en dag?

Re: Starts problem w211

: 20. dec 2016, 03:30
af Ronny85
Jeg har købt et vito relæ, og trukket nye kabler til cyl
3+4+5 og sat relæest
1 på 3
4 på 4
5+6 på gløderør nr 5
og min bil starter perfekt nu. selv i koldt vejr
så tjek gløderør eller forvarmer evt. ledninger

Re: Starts problem w211

: 20. dec 2016, 06:25
af Alex B J
Johnnyhjo77 skrev:Hej.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Hvorfor skal indsugnungsmanufolden skiftes, samt udstødningsmanifolden... Revner de? Eller er der noget andet.
Kan man gøre noget for at forhindre de skal skiftes?
Har nemlig en V6 så måske jeg også skal igennem dette en dag?
Udst manifold kan revne
Inds manifold har 6 flapper af plastic som er forbundet med trækstænger af plast.
De flaps hænger sammen med dit Egr system ,bmw har samme system dog med flaps af metal .
Når disse spjæld ikke kører ordentligt smadrer man samtidig trækstænger.
Men man må kunne eliminere de spjæld med blænd plader vil jeg mene ,det kan man nemlig på bmw manifolder ..

Re: Starts problem w211

: 21. dec 2016, 21:25
af Johnnyhjo77
Alex B J skrev:
Johnnyhjo77 skrev:Hej.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Hvorfor skal indsugnungsmanufolden skiftes, samt udstødningsmanifolden... Revner de? Eller er der noget andet.
Kan man gøre noget for at forhindre de skal skiftes?
Har nemlig en V6 så måske jeg også skal igennem dette en dag?
Udst manifold kan revne
Inds manifold har 6 flapper af plastic som er forbundet med trækstænger af plast.
De flaps hænger sammen med dit Egr system ,bmw har samme system dog med flaps af metal .
Når disse spjæld ikke kører ordentligt smadrer man samtidig trækstænger.
Men man må kunne eliminere de spjæld med blænd plader vil jeg mene ,det kan man nemlig på bmw manifolder ..
Ok det må jeg lige være,opmærksom på.

Re: Starts problem w211

: 11. feb 2017, 16:21
af pta
hvor nøjagtigt sidder gløderørene på en w 211 OM 648 kan fan ikke se dem har købt 6 nye og vil udskifte dem alle