Hej.
Jeg søger råd til følgende problem: Klimakompressoren bliver utæt ved remskiven!
Jeg købte bilen for et års tid siden og var orienteret om at kompressoren var defekt.
Jeg fik skiftet kompressoren, filter, kondensor samt ekspansionsventil.
Første kompressor holdt 2 måneder, så var den utæt. Den blev skiftet på garantien da vurderingen var et der måtte have været en fejl i den nye kompressor.
Efterfølgende er anlægget afprøvet på kryds og tværs, drifts tryk kontrolleret og fundet ok - ingen fejl fundet!
Efter 4 måneder er kompressor nr. 2 også utæt
Alt er udført på velrenommeret værksted.
Hvad er det vi overser ???
Kan det tænkes det er en forkert kompressor der er monteret, bilen har stelnr. WDB2030461F604566. Skal den reguleres med magnetremskive eller indv. overtrykventil ?
Den nuværende ser ud til at bliver reguleret med magnetremskive.
Problemer med klimakompressor MB C180 årg 2005
-
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24
Re: Problemer med klimakompressor MB C180 årg 2005
Hvis den ikke har skiftet nummer, så er res nummer
AC kompressor A 001 230 55 11
remskiven A 000 234 16 12
Så kan du se om det er det du har fået monteret.
AC kompressor A 001 230 55 11
remskiven A 000 234 16 12
Så kan du se om det er det du har fået monteret.
-
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24
Re: Problemer med klimakompressor MB C180 årg 2005
Kører elblæseren ude ved køleren når klimaet er tændt
-
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24
Re: Problemer med klimakompressor MB C180 årg 2005
Lidt opfølgning:
Årsagen har været for meget olie på kompressoren / i systemet.
Det skyldes at systemet ikke har været fuldstændig tømt for gammel olie før ny olie er påfyldt, derfor kom der for meget olie på anlægget.
Årsagen har været for meget olie på kompressoren / i systemet.
Det skyldes at systemet ikke har været fuldstændig tømt for gammel olie før ny olie er påfyldt, derfor kom der for meget olie på anlægget.
Hans J.
Re: Problemer med klimakompressor MB C180 årg 2005
Det bliver en kompressor ikke utæt afHans Jørgen Knudsen skrev: ↑6. jan 2022, 16:52 Lidt opfølgning:
Årsagen har været for meget olie på kompressoren / i systemet.
Det skyldes at systemet ikke har været fuldstændig tømt for gammel olie før ny olie er påfyldt, derfor kom der for meget olie på anlægget.
ZOOM ZOOM.