Kalibrering luftbælge bag - IKKE airmatic

Alt vedrørende teknik
Besvar
Phammerdk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. sep 2022, 19:14

Kalibrering luftbælge bag - IKKE airmatic

Indlæg af Phammerdk »

luftbælge - Hejsa folkens - har en s212 e200 fra 2011. Hvor jeg har haft problemer med luftbælge bag - de er nu skiftet men bilen står lavere efter noget tid på v baghjul - øv. Jeg har haft bosch tester på og udført kalibrering, hvor bilen stod pænt i et par dage… når jeg sætter lille i car tester på melder den fejl “ kalibrering ikke gennemført….” - da jeg havde bosch tester på nåede jeg til punktet “indsæt nye værdier” - men her vidste jeg ikke hvad man skal skrive i værdierne ? Prøvede med værdien “10” men jeg kunne ikke trykke “næste” knap - trykkede på “gem” og bilen stod pænt ens, men som sagt kun i et par dage - Kan det være derfor at stjernen ikke løfter ens nu? Er det en ny omgang kalibrering med bosch testet og skrive “et eller andet tal” i værdier ?

Nogen bud ?
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Kalibrering luftbælge bag - IKKE airmatic

Indlæg af Jolars »

Hej Phammer.

Har du fået skiftet trykslangerne også ? Min fra 2015 sank sammen i højre side efter 212000 km. Valgte at få nye slanger på også. Kan også være kompressoren. Bor du på Sjælland så giv JTC I Greve et kald, de har også en afdeling i Silkeborg og har startester.

Hilsen Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Phammerdk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. sep 2022, 19:14

Re: Kalibrering luftbælge bag - IKKE airmatic

Indlæg af Phammerdk »

Tak for svar…

Det er egentlig ikke fordi den synker helt ned - men står lidt skævt

Nu idag efter en køretur , er der dog ikke noget galt - står igen snorlige :shock:

Men næste udskiftning bliver nok slanger…

Du har ikke tilfældigvis res nummer på dem ?
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Kalibrering luftbælge bag - IKKE airmatic

Indlæg af Jolars »

Nej, desværre. Det fremgår ikke af fakturaen. Når jeg stopper motoren går der ca 10 sekunder og bilen synger 4 5 cm måske det er det din mangler at få justeret Så den gør det ens ? Startesteren er jo den originale, måske du skal finde et værksted med den og få det checket efter.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Besvar