Start/Nøgleproblemer
: 19. jun 2023, 08:38
Hej
Jeg har en ældre W212 stationcar. Den har kørt 540K, og jeg har kørt de 200K af dem. Den kører rigtig godt, men har fået et virkeligt irriterende problem, der gør at man bliver lidt til grin af og til
Den vil ikke starte i godt vejr. Og heller ikke hvis man har kørt en tur, og skal starte den kort tid efter igen. For at starte den skal man have alle døre på vid gab og helst holde i skyggen. Jeg lader den derfor som regel stå og gå, når jeg afleverer børn eller handler. Og slukker jeg den, så sørger jeg for at have ruderne rullet lidt ned.
For det handler om temperaturen i kabinen, det er jeg overbevist om. Og kan google mig til at jeg ikke er den eneste med problemet.
Der sker det, at når man sætter i nøglen i, så sker der absolut intent. Man kan dreje den helt til start, men intet tænder, ESL reagerer ikke og instrumentbræt forbliver mørkt. Af og til, så reagerer den lidt, så instrumentbrættet tænder, men start reagerer ikke.
Jeg plejer at kunne få den til at starte med ventilation i kabinen på 3-5 minutter, men nu hvor der er meget varmt, så er det blevet for meget. I lørdags tog det 1½ time med åbne døre før den reagerede.
Der er et eller andet, der er temperaturfølsomt, men jeg aner ikke hvad det er og hvor det sidder.
Batteri i nøgle er selvfølgelig skiftet.
Jeg har skiftet motor i ESL, og det hjalp ikke.
Nogle skriver om et Auxillery Battery, men det kan jeg ikke finde på nogen af de placeringer der henvises til (under passagersæde, ved reservehjul, i førerside bag lygtekontakterne).
Jeg har spurgt på Ejner Hessel, og de har ikke hørt om det symptom før, så jeg kan godt regne ud at det vil koste en del at få den derind. Og medfører det at de skifter nøglekontakt, ESL mv, så bliver det en stor udskrivning.
Er der nogen, der har en ide om, hvad problemet kan være?
På forhånd tak
Jeg har en ældre W212 stationcar. Den har kørt 540K, og jeg har kørt de 200K af dem. Den kører rigtig godt, men har fået et virkeligt irriterende problem, der gør at man bliver lidt til grin af og til
Den vil ikke starte i godt vejr. Og heller ikke hvis man har kørt en tur, og skal starte den kort tid efter igen. For at starte den skal man have alle døre på vid gab og helst holde i skyggen. Jeg lader den derfor som regel stå og gå, når jeg afleverer børn eller handler. Og slukker jeg den, så sørger jeg for at have ruderne rullet lidt ned.
For det handler om temperaturen i kabinen, det er jeg overbevist om. Og kan google mig til at jeg ikke er den eneste med problemet.
Der sker det, at når man sætter i nøglen i, så sker der absolut intent. Man kan dreje den helt til start, men intet tænder, ESL reagerer ikke og instrumentbræt forbliver mørkt. Af og til, så reagerer den lidt, så instrumentbrættet tænder, men start reagerer ikke.
Jeg plejer at kunne få den til at starte med ventilation i kabinen på 3-5 minutter, men nu hvor der er meget varmt, så er det blevet for meget. I lørdags tog det 1½ time med åbne døre før den reagerede.
Der er et eller andet, der er temperaturfølsomt, men jeg aner ikke hvad det er og hvor det sidder.
Batteri i nøgle er selvfølgelig skiftet.
Jeg har skiftet motor i ESL, og det hjalp ikke.
Nogle skriver om et Auxillery Battery, men det kan jeg ikke finde på nogen af de placeringer der henvises til (under passagersæde, ved reservehjul, i førerside bag lygtekontakterne).
Jeg har spurgt på Ejner Hessel, og de har ikke hørt om det symptom før, så jeg kan godt regne ud at det vil koste en del at få den derind. Og medfører det at de skifter nøglekontakt, ESL mv, så bliver det en stor udskrivning.
Er der nogen, der har en ide om, hvad problemet kan være?
På forhånd tak