Til automatgearseksperterne

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Til automatgearseksperterne

Indlæg af Administrator »

Hej

Jeg har en C220CDI (T202, årg 2000, 340kkm) med automatgear. Dette fungere 100% som det skal, undtagen i een bestemt situation; hvis jeg accellererer kraftigt, og så pludseligt bremser hårdt (hvis jeg liiige skal nå over i 'hullet' i den anden bane og den forankørende så bremser), går det nogen gange i frigear, hvilket jo ikke er særligt smart.
I fart kan jeg ikke få den i gear, så jeg skal have den til at stå stille, og så kan jeg få den i gear igen og så er alt normalt igen.
En løsning er jo selvfølgelig at lade være med at gøre ovenstående (hvad jeg også prøver), men hvad er egentlig galt? Snyder jeg elektronikken (det er elektonisk styret) og skal 'bare' have en softwareupdate? eller er det noget mekanisk? Så vidt jeg ved har gearkassen ikke været renoveret. Som sagt skifter det ellers fint og blødt.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hmmm, jeg er ikke ekspert, men prøver alligevel med et forslag ;)

Kan det være noget ophæng, der gi'r sig for meget (er slidt), så gearkassen eller en samling e.l. kan hoppe ud af gear ved "rystelsen"?

Ellers så skriv et indlæg på http://www.benzworld.org/forums/ .... der har jeg gode erfaringer med at få stillet diagnoser! ;)

/Thomas J
Besvar