Side 1 af 1

Benzin i diesel

: 4. apr 2014, 18:13
af Metguy2000
Min kone er en erfaren kører, med 50.000 km om året i kørselsbehov. De sidste 2 år i en E220 W212.

Tirsdag aften tanker hun som sædvanlig en næsten tom tank op. Onsdag en tur frem og tilbage til kbh, 180 km. Torsdag over middag ud og hente unger, efter 6 km dør motoren. Slæbes til mb værksted, hvor de konstaterer der er benzin i tanken!

Benzinselskabet kan bekræfte at der tirsdag aften er tanket diesel på kontokortet, 54 l ialt altså næsten hele tanken.

Tanken tømt og fyldt med diesel, dyser afmonteret og renset, motoren testet. 11.000 kr. Hos mb.

Benzinselskabet har nu fået prøver af hvad der var i tanken, og checker hvad der er i standeren på stationen.

Afventer nu testresultatet fra benzinselskabet.

Mit bedste bud er at der blev hældt benzin i jordtanken i stedet for diesel, hvilket skulle betyde at der kommer en del klager i løbet af de næste dage. Men er det overhovedet muligt? Har de ikke sikret at det er umuligt, ved at bruge forskellige slangekoblinger?

Jeg har også overvejet hærværk, vi bor på landet og bilen er sjældent låst. Men en tur til kbh bruger måske 11-12 l , så der ville kun være plads til den mængde benzin i tanken, men ville det være nok til at stoppe motoren. 12 liter ud af 54 liter er jo "kun" 22% benzin.

Re: Benzin i diesel

: 19. maj 2014, 14:01
af HFJ
Hvor dan er det gået, har du fået erstatning?

HFJ

Re: Benzin i diesel

: 20. maj 2014, 00:42
af TWC
Hvad var det for en tank?

Re: Benzin i diesel

: 25. maj 2014, 15:03
af Metguy2000
Update.

Tankens indhold blev analyseret på flammepunkt og vandindhold, og bestod begge test som helt almindelig diesel. Desuden har der ikke været andre klager fra pågældne tank. Konlusionen er derfor at der ikke var benzin i dieslen.

Jeg er derfor i dialog med mercedes forhandleren om hvad der egentlig blev lavet ved bilen. Jeg har fået forskellige forklaringer fra værkføreren, teknikkeren og hvad der er specificeret på regningen.

Det var 123 tanken ved St. Merløse.

Re: Benzin i diesel

: 11. nov 2014, 17:26
af Metguy2000
Update.

Sagen med Ejner Hessel blev ikke afgjort. Dog blev afhentning af bilen eftergivet som følge af bilen var dækket af Mobilo. Min konklusion er at en dyse stod af og det var det.

Men historien er ikke slut her.

Bilen kørte indtil for 3 mdr. siden hvor den var gal igen. Samme symptomer. Den blev denne gang ikke slæbt til Ejner Hessel, men MB hvor den normalt bliver serviceret. Her blev der igen skiftet en dyse, dog med 100% kulance. Rensemiddel i dieslen og så skulle den være ok.

Men historien er ikke slut her....

Var på 2 mdr senere på efterårsferie i nordjylland hvor den pludselig gav nogle høje piv fra sig. Igen slæbt på værksted, det lokale i Aalborg. Afbrændt krumtap leje, ny motor. Det var jeg ikke helt tilfreds med, så den blev slæbt hjem til MB. Samme dom. Ny motor. Kulance 50% pga det lave km tal (120.000) og alle service hos MB.

Nu kan jeg hente bilen i morgen, og det er så slut med MB for mig.

Havde ellers planlagt en GLK som afløser, men den har samme motor.

Re: Benzin i diesel

: 11. nov 2014, 18:49
af JTC
Så må man sige du også har været uheldig :(

E200 og E220 er ikke ligefrem kendt for at smide motoren og slet ikke med det lave km tal.
Defekte dyser plejer først at fremkomme efter 200.000.

Re: Benzin i diesel

: 12. nov 2014, 08:15
af TWC
Bare lige for at være nysgerrige... er du stadig gift med konen? :-)

Re: Benzin i diesel

: 13. nov 2014, 11:00
af Metguy2000
@JTC der holdt en magen til hos Ejner Hessel i Aalborg og ventede på en ny motor. Og kikker man i fora i Tyskland er der flere der brokker sig over den fejl. Men der kører også mange med den motor og et utal af taxi tager vel ikke fejl.

@ ;-) ja da, det er hende GLK'eren er til.

Re: Benzin i diesel

: 13. nov 2014, 11:57
af JTC
Du sikker på det ikke er E250eren der er snakke om? Det er jo samme motor, bare hårdere pumpede... Eller rettere, for hårdt pumpede :roll: