Bell Add DieselCity.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Bell Add DieselCity.

Indlæg af TWC »

Hejsa.

Jeg vil gerne bestille en flaske af Bell Add DieselCity, da min bil er diesel og jeg køre ofte små ture i byen, men kan læse at det ikke må ikke anvendes på biler, som kører med særskilt additivtilføring. Hvad er det for noget? og hvordan finder jeg ud af om min bil har det?

Mvh.
Torben.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bell Add DieselCity.

Indlæg af Zoom »

TWC skrev:Hejsa.

Jeg vil gerne bestille en flaske af Bell Add DieselCity, da min bil er diesel og jeg køre ofte små ture i byen, men kan læse at det ikke må ikke anvendes på biler, som kører med særskilt additivtilføring. Hvad er det for noget? og hvordan finder jeg ud af om min bil har det?

Mvh.
Torben.
Hej Torben,

Det der henvises til er f.eks. biler der har en separat tank (normalt i bagagerummet) til et additiv kaldet AdBlue - tanken bliver genopfyldt, når du sender bilen til service på værkstedet og additivet bliver doseret automatisk af bilen - derfor skal man ikke komme ekstra additiv i tanken.

De biler der benytter AdBlue additiv har tilnavnet BlueTEC - men det bedste er nok at ringe til et autoriseret værksted og høre, om din bil benytter AdBlue (om det er en BlueTEC).

Jeg har checket, og min E200 S212 har ikke, så jeg har kørt med Diesel City - jeg vil så sige, at jeg ikke kan mærke den store forskel.

Der hvor jeg til gengæld kan mærke forskel, er når jeg en gang for hver 20K km fylder noget Lindemann Service Cleaner i - der er tydelig forskel. Har faktisk overvejet at skifte til Statoil Diesel (Miles) som har additiv i, der svarer lidt til Diesel City - prisen går nok lige op med billigere tankstationer + additiv...

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Bell Add DieselCity.

Indlæg af TWC »

Hej Thomas.

Mange tak for informationen, jeg tror heller ikke min bil har BlueTEC, jeg har ikke kunne finde noget om det i manualen. Bilen er også fra 2007, så helt ny er den heller ikke. Men det der Lindemann Service Cleaner er det bare noget du fylder i tanken, når du fylder diesel på? Og køber du det på Statoil? Jeg har bare hørt, at når man mest køre korte ture i byen kan det være en god ide at rense EGR-ventiler med noget og ellers bruge det der DieselCity.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bell Add DieselCity.

Indlæg af Zoom »

TWC skrev:Hej Thomas.

Mange tak for informationen, jeg tror heller ikke min bil har BlueTEC, jeg har ikke kunne finde noget om det i manualen. Bilen er også fra 2007, så helt ny er den heller ikke. Men det der Lindemann Service Cleaner er det bare noget du fylder i tanken, når du fylder diesel på? Og køber du det på Statoil? Jeg har bare hørt, at når man mest køre korte ture i byen kan det være en god ide at rense EGR-ventiler med noget og ellers bruge det der DieselCity.
Hej Torben,

Man kan købe Lindemann produkterne hos THansen (af alle steder) - eller Høyer Autodele (også ejet af THansen Gruppen) - det koster ca. kr. 80 og til min skal jeg bruge 9 "streger" af flasken til de ca. 60 liter der kan være i min tank - så er der 3 tilbage, til senere brug.

Jeg plejer at hælde det i, når der er ca. ½ tank tilbage eller den er næsten tom, så fylder jeg op med Diesel bagefter, så jeg er sikker på at additivet er blandet godt rundt i tanken.

Så vidt jeg ved, kan man bedst rense EGR ventilen med noget skumsprøjt man skal sprøjte ind og man skal først afmontere luftfilteret, for at kunne komme til det - det er ikke noget jeg tør at rode med - jeg kan lige strække mig til at komme additiv i tanken :lol: har overvejet at få bilen renset godt igennem med Bell Add produkterne - mulighvis hos en af Landberg's samarbejds værksteder - de plejer at være rigtig dygtige.

Har også overvejet at få renset mit partikelfilter hos mtfilter.dk i Karlslunde - de har en OK pris, synes jeg.

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Bell Add DieselCity.

Indlæg af ThomasDK »

Hej TWC

Jeg kører også en BlueTec MB. Anvender aldrig additiver til brændstoffet, men derimod en gang servicerens i tanken et par tankfulde før et service.
Så får man det allersidste snavs med ud i oliskiftet. Det er min lille ekstrating som er forebyggende vedligehold. Man kan godt se at olien hurtigt bliver ekstra snavset.
Det har før reddet mig at bruge dette ved dysebanke lyd, i stedet for at skifte 6 dyser ved MB værksteds anbefaling :shock: .
Dette gjorde motorlyden silkeblød igen, og som forebyggende vedligehold er det ret billigt i forhold til MB værksteds rådgivningen. :wink:
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Bell Add DieselCity.

Indlæg af TWC »

Hej Thomas.

Tak for beskeden, men hvor henne er Landberg's samarbejds værksteder, kan kun se at der er et i Viborg, der er sku lidt for langt der til. :-)



Hej Torben,

Man kan købe Lindemann produkterne hos THansen (af alle steder) - eller Høyer Autodele (også ejet af THansen Gruppen) - det koster ca. kr. 80 og til min skal jeg bruge 9 "streger" af flasken til de ca. 60 liter der kan være i min tank - så er der 3 tilbage, til senere brug.

Jeg plejer at hælde det i, når der er ca. ½ tank tilbage eller den er næsten tom, så fylder jeg op med Diesel bagefter, så jeg er sikker på at additivet er blandet godt rundt i tanken.

Så vidt jeg ved, kan man bedst rense EGR ventilen med noget skumsprøjt man skal sprøjte ind og man skal først afmontere luftfilteret, for at kunne komme til det - det er ikke noget jeg tør at rode med - jeg kan lige strække mig til at komme additiv i tanken :lol: har overvejet at få bilen renset godt igennem med Bell Add produkterne - mulighvis hos en af Landberg's samarbejds værksteder - de plejer at være rigtig dygtige.

Har også overvejet at få renset mit partikelfilter hos mtfilter.dk i Karlslunde - de har en OK pris, synes jeg.

/Thomas[/quote]
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Bilvaskeren
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. okt 2014, 10:33

Re: Bell Add DieselCity.

Indlæg af Bilvaskeren »

Cartrends.dk er bl.a. landberg samarbejdspartner ved jeg.. - han holder til i kbh et sted
Besvar