Hej!
Min E200 kører generelt godt, men den har en lille ting der undrer mig - når bilen er kold (har stået stille længe) skifter den hårdt fra 1. til 2. (eller starter den i 2. og skifter til 3.?). Men det er kun det aller første gearskift den laver, derefter er der intet, heller ikke når jeg holder for rødt og kører igen ved grønt.
Kan det være oliemængden i gearkassen der måske er i underkanten og den lige skal fordeles rundt først, før gearkassen skifter som den skal?
/Thomas
Første gearskift hårdt, derefter intet galt?
Første gearskift hårdt, derefter intet galt?
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Re: Første gearskift hårdt, derefter intet galt?
Hvor mange km har den kørt og hvornår fik den sidst gearkasse service eller gennemskyl?
Re: Første gearskift hårdt, derefter intet galt?
Om knap 500 km har den kørt 300.000 kmJTC skrev:Hvor mange km har den kørt og hvornår fik den sidst gearkasse service eller gennemskyl?
Så vidt jeg ved har den aldrig fået skiftet olie i gearkassen (eller fået den gennemskyllet) - jeg har en komplet service/rep oversigt og det der står om gearkassen er at der er lavet noget til "styreenhed skiftegliderhus" og at omdrejninssensor er skiftet - ved ikke om der bliver tappet olie af (=skiftet) i forbindelse med de ting?
/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Re: Første gearskift hårdt, derefter intet galt?
Hej,
Jeg har noget af det samme med min 2003 E320 CDi S211 274.000 km som periodevis kobler noget voldsomt til ved igangsætning efter primært koldstart, herefter ingen problemer.
Gearkassen har ifølge forhandleren fået skiftet olie og filer, olien lugter ny og der er den rigtige mænge olie på.
Jeg har noget af det samme med min 2003 E320 CDi S211 274.000 km som periodevis kobler noget voldsomt til ved igangsætning efter primært koldstart, herefter ingen problemer.
Gearkassen har ifølge forhandleren fået skiftet olie og filer, olien lugter ny og der er den rigtige mænge olie på.
/Peter
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
Re: Første gearskift hårdt, derefter intet galt?
Øvs, det lyder som noget der kan være lidt mere omfattende - men nu må vi se.PeterZ skrev:Hej,
Jeg har noget af det samme med min 2003 E320 CDi S211 274.000 km som periodevis kobler noget voldsomt til ved igangsætning efter primært koldstart, herefter ingen problemer.
Gearkassen har ifølge forhandleren fået skiftet olie og filer, olien lugter ny og der er den rigtige mænge olie på.
Jeg har overvejet at få gearkassen gennemtestet hos Gearhuset i Hillerød - det lader til de har noget ret avanceret grej til at lave det med, endda uden at skulle afmontere gearkassen.
/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Re: Første gearskift hårdt, derefter intet galt?
Få givet gearkassen et serive, så er jeg næsten 100% sikker på at den bliver som ny igen.Zoom skrev:Om knap 500 km har den kørt 300.000 kmJTC skrev:Hvor mange km har den kørt og hvornår fik den sidst gearkasse service eller gennemskyl?
Så vidt jeg ved har den aldrig fået skiftet olie i gearkassen (eller fået den gennemskyllet) - jeg har en komplet service/rep oversigt og det der står om gearkassen er at der er lavet noget til "styreenhed skiftegliderhus" og at omdrejninssensor er skiftet - ved ikke om der bliver tappet olie af (=skiftet) i forbindelse med de ting?
/Thomas