Oversættels.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Oversættels.

Indlæg af TWC »

Hejsa, nogen som ved hvad dette er på dansk?

TVÄRSTRÄVA FJÄDERLÄNKARM?

Og nogen som ved hvor meget cirka, det ville koste at skifte? Og skal man have lavet hjul instilling efter man har fået skiftet sådan en?

Og sidste spørgsmål... skal man have lavet hjul instilling efter man får bytte bremseklodser?

Mvh. Torben.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oversættels.

Indlæg af BWJ »

TWC skrev:Hejsa, nogen som ved hvad dette er på dansk?

TVÄRSTRÄVA FJÄDERLÄNKARM? stabilisatorarm

Og nogen som ved hvor meget cirka, det ville koste at skifte? Og skal man have lavet hjul instilling efter man har fået skiftet sådan en? ca 1½ time, og ingen hjuludmåling

Og sidste spørgsmål... skal man have lavet hjul instilling efter man får bytte bremseklodser? NEJ

Mvh. Torben.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Oversættels.

Indlæg af TWC »

Mange tak for svarene, lige sidste spørgsmål. Hvis man skal have skiftet de bagerste bremseklodser, skal man skifte de foreste også eller kan man godt vente med det? Og når man skifter bremseklodser, skal man skifte bremseskiver også? Ved desværre ikke så meget om biler, derfor jeg har en Meecedes, de virker jo bare. :-)

Mvh Torben og godt nytår!
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oversættels.

Indlæg af ThomasDK »

Hej Torben

Man skifter sætvis, det gælder både dæk og klodser samt skiver.
Et sæt er begge sider - enten foran - eller bagpå.

Dine klodser anbefales ofte skiftet af værkstedet i tide hvis de vurderer, at du ikke har nok belægning frem til næste service, eller at de pludseligt er slidt af belastende kørsel så bremse sidtagemåleren giver en servicealarm.
Skiverne byttes hvis de er slidt tynde under et vist mål eller bliver skæve, det er ikke bare noget der sker, så du kan godt skfte klodser flere gange før skiverne er færdige. Men det afhænger jo af om du kører som en psykopat og bremser helt vildt hver dag.
Jeg fik nye skiver på engang pga det problem, at en bremse havde sat sig på motorvejen og varmet skiven så voldsomt op at den slog sig og blev skæv.
De bliver ikke bare slidt ned sådan uden videre, slet ikke med det kilometerantal som du og jeg kører. Kan fornemme på din profil at vi skifter før 200.000. Jeg har selv lige rundet 90k med min 350er.

Godt nytår.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Oversættels.

Indlæg af TWC »

Hejsa, mange tak for svarene, så blev jeg lidt klogere. Jeg har ikke fået endnu nogen besked i bilen at jeg skal skifte bremseklodser, men Mercedes anbefalede det, men som du skriver, de kan nok ikke holde til næste service så.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Besvar