Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Alt vedrørende teknik
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af buddha_uffe »

Bilen er en c200 w204 5/2010. Tror det er et forholdsvis standard anlæg med Bluetooth telefonering i. Kan den kodes om så man kan høre musik fra sin iPhone? Eller fåes der et kabel eller lignende?
Mvh Uffe
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af aknedude »

Mener det koster 10,000 at få en ny radio styre ting så du kan høre musik, har du AUX eller ipod stik handskerummet
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af buddha_uffe »

Føj da... Nej der ser ikke ud til at være noget i handskerummet... Ingen alternativer? Svært at undvære Spotify på køreturen når man har været vant til det....
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af aknedude »

du har ingen af delene??? hvad med under armlænet. der er heller ikke noget????
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af buddha_uffe »

Nu har jeg godt nok ikke fået bilen hjem endnu, men har været oppe ved forhandleren flere gange og tjekke den. Synes ikke der er hverken det ene eller det andet. Kun et menu punkt i radio der hedder "Bluetooth". Og det er kun til telefon opkald. Den vil ikke spille musik fra telefonen. Mvh Uffe
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af BWJ »

buddha_uffe skrev:Nu har jeg godt nok ikke fået bilen hjem endnu, men har været oppe ved forhandleren flere gange og tjekke den. Synes ikke der er hverken det ene eller det andet. Kun et menu punkt i radio der hedder "Bluetooth". Og det er kun til telefon opkald. Den vil ikke spille musik fra telefonen. Mvh Uffe
Heller ikke når du deler din musik på tlf. via bluetooth ?
ZOOM ZOOM.
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af buddha_uffe »

Nej det synes jeg ikke.. Burde jeg ikke kunne vælge Bluetooth som lydkilde ligesom jeg kan med radio/cd ved at trykke på de pågældende knapper på radioen?
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af TWC »

I min comand har jeg bluetooth til telefon, men virker ikke med streaming af musik feks. fra Spotify. Jeg har dog AUX stik i handskerummet, men når jeg bruger kabel fra stikket til min mobil, synes jeg ikke at kvaliteten er lige så god som hvis jeg afspiller cd'er. Man kan dog købe en bluetooth boks og monterer inde bag på comanden, men en god en koster ca 3000, har jeg fået oplyst.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af buddha_uffe »

Hmm, så skal der også nogen tusinde kroner den vej. Af der nogen der kender til en boks/løsning som kan spille trådløs streaming i ok kvalitet..?
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af TWC »

Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af buddha_uffe »

Rettelse, jeg har i dag fået bilen hjem og fundet et gråt Jack aux indgang stik i højre side af handskerummet. Er dette det originale? Og hvordan vælger jeg dette stik som lydkilde på radioen? Kan kun vælge imellem: radio, cd og telefon (Bluetooth telefonering)
Mvh Uffe
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af aknedude »

Brug hjulet og vip/drej hen til AUDIO tryk på hjulet og rul ned til AUX og tryk så kan du smide et jack stik i din tlf. og i stikket i handskerummet og streame musik.
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af buddha_uffe »

SUPER... Mange tak for hjælpen...
Men lyden er meget lavere ved afspilning igennem aux stikket end hvis man f.eks hører radio..? Kender i til det..?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af Alex B J »

Det er fordi du mangler forstærkning af signalet ,du kan læse mere om det her ...,
http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... again.html
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: Bluetooth telefonering = musik streaming..?

Indlæg af aknedude »

Jeg har bestilt en Headphone amp på ebay, den sætter du imellem så forstærker den lyden fra tlf. og den suger strøm fra 12v udtaget i handskerummet.
Besvar