Jernplade under bilen.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Jernplade under bilen.

Indlæg af TWC »

Hejsa.

Nogen som ved om denne jern plade, som sidder under bilen på en Mercedes CLS er standard eller er den eftermonteret.? En kvindelig skadekonsulent fra mit forsikringselskab, mener ikke det er originalt fra fabrikken og jeg blev spurgt om, det var mig, som har fået sådan en sat på. Hun spurgte også om de steder bilen er blevet synet og haft service om de ikke har sagt noget om den.
Jeg mener dog den er monteret fra fabrikken.

Mvh. Torben.
Vedhæftede filer
IMG_7493 2.JPG
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa
På rigtig mange MB modeller er sådan et underkørings skjold standard i jernplade udførsel.
Har selv haft et par w124 med dette monteret.
Tror faktisk at det måske er en form for den del man kunne bestille til ex. Taxa modellerne.

Hvis du smider mig dit Stel nr. Kan jeg se i EPC hvilken type der var på fra levering af din bil

Mvh MB freak
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af TWC »

Hej MB - Freak.

Jeg synes nu også det lød mærkeligt, hvis den ikke skulle være der, men du må meget gerne tjekke i systemet. Nummeret er WDD.219.322.1A.108480 hvis du kan finde andet interesant info om min bil må du gerne skrive det.

Mange tak. ;-)
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af BWJ »

Det er den der hedder "reinforced" i udstyrslisten.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af TWC »

Hej BWJ.

Tak for det, hvor kan man se den der udstyrliste om netop min bil? Jeg har forsøgt at lede efter den på nettet, men ingen resultat.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af BWJ »

TWC skrev:Hej BWJ.

Tak for det, hvor kan man se den der udstyrliste om netop min bil? Jeg har forsøgt at lede efter den på nettet, men ingen resultat.
Du kan få et udskrift af datacard - måske også her i forum hvis der er en venlig sjæl med EPC adgang - ellers kan der findes datakort på nettet
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af ThomasDK »

Da jeg for 10 år siden fik lavet service på min daværende 210èr, der satte MB Malmø ikke det forreste skjold ordentligt på, så det flappede pludseligt ned og skrabede hen over hele øresundsbroens længde og blev meget beskadiget.
MB Snorregade som tog mig ind umiddelbart efter, rådede mig til at købe et metalskjold i stedet. Så for mit vedkommende var det efter monteret originalt tilvalg.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af TWC »

ThomasDK skrev:Da jeg for 10 år siden fik lavet service på min daværende 210èr, der satte MB Malmø ikke det forreste skjold ordentligt på, så det flappede pludseligt ned og skrabede hen over hele øresundsbroens længde og blev meget beskadiget.
MB Snorregade som tog mig ind umiddelbart efter, rådede mig til at købe et metalskjold i stedet. Så for mit vedkommende var det efter monteret originalt tilvalg.
Betalte MB Malmö ikke noget af den? Det burde de vel. Jeg tror det var dig jeg skrev tidligere med om min bil, det har godt nok trukket ud i langdrag, MB Malmø har haft min bil siden 7 januar og forsikringen har stadig ikke sagt OK, de ville selv tjekke bilen og så ville de mødes med mig og stille en masse spørgsmål og det sidste er nu at de ville have min fuldmagt, for at tjekke med mit finansierings selskab om jeg betaler mine afdrag til tiden og om hvad restgælden er.
Ved ikke hvad det næste bliver. Gud hvor jeg savner min elskede bil. :-(
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af ThomasDK »

Nej dengang kom jeg ikke hos MB Malmø efter den episode. Dagen op til, der havde jeg haft et almindeligt service. Da jeg henter den lyser olielampen da jeg kører ud, og jeg vender derfor om og beder dem fylde op. Efter 40 min har de konstateret en dårlig pakning, derfor har de uden beregning efterfyldt olie og pakning.
Spøjst en bil kan stå på en p plads og fordampe olie nok til en olielampe lyser, uden at efterlade en dråbe på betonen foran receptionen.
Imens jeg sad og grinede af det, tabte flappede den plade så ned og skrabede imod vejbanen. Var jeg vendt om der havde jeg nok splittet hele butikken ad med de bare næver indtil politiet skød mig. Var rimeligt gal. De har oppet sig meget nu, det er et helt andet hold.

Vedr din sag. Har du ikke "rätts skydd" som jeg skrev til dig, så en jurist kan kigge lidt på den der sagsbehandling. Ufatteligt hvad man kan udsætte en "svensker" for, i Danmark havde en kunde ikke fundet sig i sådan noget udrednings svineri. Men herovre bøjer de bare hovedet og accepterer det tager tid.
Du har vel krav på bilafsavn som ved et uheld, dagspris eller 75% hyrbilsärsätning.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af SLS-AMG »

Din bil er ikke født med metalbundplade, Kode 481. Så den er nok blevet eftermonteret af forrige ejer.
Husk og få koden tilføjet på bilens datakort ved næste værkstedsbesøg, da det har betydning for bestilling af bla. fjeder til bilen.
Pga vægten. :wink:
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af BWJ »

SLS-AMG skrev:Din bil er ikke født med metalbundplade, Kode 481. Så den er nok blevet eftermonteret af forrige ejer.
Husk og få koden tilføjet på bilens datakort ved næste værkstedsbesøg, da det har betydning for bestilling af bla. fjeder til bilen.
Pga vægten. :wink:
Snakker vi + 2-3 kg ?? :shock:
ZOOM ZOOM.
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af SLS-AMG »

5-6 kg vil jeg tro. Men 3 Point når man regner sammen, I EPC hvilke fjeder der passer på bilen , :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af BWJ »

SLS-AMG skrev:5-6 kg vil jeg tro. Men 3 Point når man regner sammen, I EPC hvilke fjeder der passer på bilen , :)
Skal man så skifte fjedre når man løber tør for sprinklervæske - den tar 5,5 kg :lol:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Jernplade under bilen.

Indlæg af TWC »

SLS-AMG skrev:Din bil er ikke født med metalbundplade, Kode 481. Så den er nok blevet eftermonteret af forrige ejer.
Husk og få koden tilføjet på bilens datakort ved næste værkstedsbesøg, da det har betydning for bestilling af bla. fjeder til bilen.
Pga vægten. :wink:
Okay tusind tak, så blev jeg lidt klogere. Og det må jeg huske at få noteret på datakortet næste gang. :-)
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Besvar