Ny indkøbt cls - men har en lyd :(

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kristian-k-1
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. aug 2013, 10:09

Ny indkøbt cls - men har en lyd :(

Indlæg af Kristian-k-1 »

Hej Mercedes nørder :)

Jeg har lige købt mig en Mercedes cls 320cdi w219 fra 2005 kørt 299.000

Den kører utrolig godt og jeg er virkelig glad for den! Den er med luft undervogn og har alt det jeg ønsker mig.
Dog er der en ting som irritere mig utrolig meget!

Når bilen trækker, så larmer/hyler/hviner/wuuu'er den.

Jeg troede først det var fordi bilen var med vinterdæk og det var dem som støjede lidt, men opdagede at jo hurtigere jeg kørte jo højere blev det!

Lyden forsvinder når jeg slipper speederen, men kommer når bilen trækker.

Nogle gode bud!!

Kristian :)
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Ny indkøbt cls - men har en lyd :(

Indlæg af TWC »

Kristian-k-1 skrev:Hej Mercedes nørder :)

Jeg har lige købt mig en Mercedes cls 320cdi w219 fra 2005 kørt 299.000

Den kører utrolig godt og jeg er virkelig glad for den! Den er med luft undervogn og har alt det jeg ønsker mig.
Dog er der en ting som irritere mig utrolig meget!

Når bilen trækker, så larmer/hyler/hviner/wuuu'er den.

Jeg troede først det var fordi bilen var med vinterdæk og det var dem som støjede lidt, men opdagede at jo hurtigere jeg kørte jo højere blev det!

Lyden forsvinder når jeg slipper speederen, men kommer når bilen trækker.

Nogle gode bud!!

Kristian :)
Hejsa. Tillykke med din bil, jeg har selv en MB CLS 320 CDI og er meget tilfreds med den, dog har den diverse små reparationer, men det har alle biler jo. Men den er vild smuk at se på og køre godt. Jeg kender dog ikke til dit problem, men ellers prøv at kontakte Jacob i Greve, han er Mercedes-Gud. ;-) Hans website er www.jtcmb.dk men hvis du bor i Jylland eller Fyn er der selvfølgelig et stykke vej.
Han svare også folk her inde i forumet, der kalder han sig JTC.

Mvh. Torben.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Ny indkøbt cls - men har en lyd :(

Indlæg af Alex B J »

Det kunne jo godt lyde som ladetrykslæk et sted,det forbliver dog et gæt uden at have hørt lyden.
Lækken kan jo så være pakninger på trykslanger,revne i intercooler eller trykslanger som er døde i lynkoblingen hvilket betyder byt til nyt....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kristian-k-1
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. aug 2013, 10:09

Re: Ny indkøbt cls - men har en lyd :(

Indlæg af Kristian-k-1 »

Hvordan pokker finder man lettest frem til sådan en lyd! Nu får jeg den kørt på værksted men havde tidligere en Touareg med et andet problem også
Sådsn en lyd, efter x antal besøg på værksted gav jeg simpelthen op! De kunne ikke finde ud af hvor lyden kom fra :(
Besvar