Statoil milesPLUS Diesel.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af TWC »

Er der nogen, som har gode erfaringer med Statoil milesPLUS Diesel.?
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af Lars Hansen »

Glem det TWC


Det er ganske normalt, at de forskellige brændstof selskaber, fra tid til anden, kommer med et "revolutionerende super produkt", der lover guld og grønne skove og som har vist sig uovertruffent i test...
Sjovt nok, kan du ikke få nogen garanti for at produktet virker som lovet(!) og de tests som de angiveligt har lavet, er alle foregået under meget kontrollerede forhold i klinisk rene laboratorier og langt fra landevejene.
De lover ofte renere forbrænding, større udbytte og lavere kilometerpris, men hvis du drister dig til at stille spørgsmål, finder de 200 forskellige forhold omkring netop dig, din bil og dit kørselsmønster, som gør at det ikke virker i netop dit tilfælde...(Det kan man så tænke lidt over)

Jeg har 11 års erfaring fra branchen, via mit arbejde på en Hydro Texaco/Uno-X service station. Vi lancerede i starten af 00'erne, produktet: Nitro 3000 som et alternativ til bl.a. V power fra Shell, hvor forbrugerne blev lovet kæmpebesparelser på deres forbrug, samt renere forbrænding og længere mellem service.
Det holdt ikke en skid !
Men bare nogle få % af det samlede salg på produktet og så var markedsføringen hjemme og derefter var det ren bundlinje til selskabet og forpagterne. Jeg mener at huske at det var 30 øre dyrere og lovede 6-10% besparelse på forbruget, samt højere effekt og moment.
De kunder som ikke fik det de var lovet, blev spist af med en sludder fra selskabets tekniske afdeling og så kunne svindlen fortsætte.

Sideløbende med lanceringen af vores produkt, brugte selskabet en del penge og energi på at påvise, at Shell's V Power var uvirksomt, hvilket i mine øjne var ret dumt, da focus siden blev rettet mod Nitro 3000 efter devisen: Hvis det ene selskabs produkt er svindel, hvad så med det andet selskabs produkt ?

Jeg fik gode rabatter på brændstof og min chef mente at det var en god idé at jeg skulle køre på Nitro 3000 og et par andre kolleger så skulle køre på standard brændstof og så førte vi kørebøger. Bottom line var tydelig: Ingen besbarelser på brændstofforbrug og rullefelts test af vores biler viste nøjagtig ens værdier, uanset hvad vi kørte på.
jeg foretog siden lignende sammenligninger med V Power og her var billedet det samme: Ingen forskelle der ikke kunne forklares med køremønster og årstider. Forskellen på Shell og det daværende Hydro Texaco var, at Shell var sponsor i Formel 1 samt for Ferrari og deres markedsføring var bedre planlagt, hvilket kan ses idag. De holder stadig fast i deres "super produkt" og påstår stadig, at det gør enhver billist til et rigere og mere lykkeligt menneske, men jeg og mange andre har aldrig oplevet en reel forskel.

Jeg vil se tingene give utvetydige positive resultater, før jeg nogensinde vil anbefale de produkter, som kun har et eneste formål, nemlig at øge interessen for et bestemt mærke og netop deres brændstof. Det har gang på gang vist sig, ikke at virke i daglig brug, men kun i kontrollerede miljøer, hvad daglig færdsel på landevejene absolut ikke er.

Læs i øvrigt denne artikel fra Ekstra Bladet i 2003: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 465678.ece


MVH.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af tømreren »

Super godt indlæg!

Der er klar besked.

Mange tak Lars.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Dvinge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jul 2014, 14:50

Re: Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af Dvinge »

Men man ku håbe at de har lært det her hjemme og faktis lavede noget renere brændstof lig det i Tyskland hvor man ikk er i tvivl om der er en forskel man kan både mærke og høre forskel på sin bil der ;)
Med venlig hilsen

Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af TWC »

Hej Lars.

Tusind tak for dit super flotte svar, så blev jeg da det klogere... ;-) Tror jeg holder mig til det almindelige diesel så. Hehe.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
dingeling
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2015, 09:21
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Re: Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af dingeling »

Jeg har en C350 fra 2012. Den har nu kørt 248.000 km. Jeg fik den i marts 2015 og har udelukkende tanket OK diesel. Jeg kører 100 km hver hverdag til og fra arbejde hvoraf de 80 km er på Holbækmotorvejen. Jeg har siden anskaffelsen norteret forbruget og det ligger stødt på 14,5 km pr. liter. I min ferie fik jeg en flaske additiv til dieselen som jeg hældte i 60 liter diesel. Enten kunne man komme et hættefuld i pr. optankning, eller også kunne man give den det hele på en gang. Da jeg tankede næste gang, var forbruget faldet til 15,4 km pr. liter. Jeg har endnu ikke tanket siden denne måling så jeg ved ikke om det har hjulpet, men det er da interressant at det tilsyneladende sætter sine spor.
Mercedes C350 3,0 CDi st.car aut. BE fra 2012 Facelift AVANTGADE med det meste i komfort og el.
Kone og datter bil er SKODA Citigo fra 2013
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af Lars Hansen »

Dingeling:


Jeg fik noget diesel additiv af en truck-mekaniker engang. Han sagde: "Hæld det på din AUDI (A3 1.9 TDi 90 Hk) og så skal du se løjer og grønlangkål
Han havde ret !
Bilens forbrug faldt efter en tank med det additiv, med over 10% !
Inden additiv tilsætning, kørte bilen 19 km/l Bagefter kom den op på 22 km/l hvilket må siges at være noget af en forskel.
Behandlingen skulle gentages for hver 10-15.000 km eller når forbruget igen var oppe på 19 km/l

Jeg har desværre ikke fundet ud af hvad det er for noget, men så snart jeg finder ud af det, bliver det testet på min "Mercer" :-)

Og jeg har også mærket den store forskel på diesel og benzin fra Danmark og til Tyskland.
Det er noget med, at vi har mere svovl i de dyre dråber end man har i Tyskland da vores biler er meget længere på gaden end de er dernede.
Jeg synes dog ikke forskellen er så stor som tidligere, hvor en benzin bil, efter en bilferie i Europa, virkede som om den havde fået ny motor... ;-)


MVH.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Statoil milesPLUS Diesel.

Indlæg af Zoom »

LarsHnasen skrev:Dingeling:


Jeg fik noget diesel additiv af en truck-mekaniker engang. Han sagde: "Hæld det på din AUDI (A3 1.9 TDi 90 Hk) og så skal du se løjer og grønlangkål
Han havde ret !
Bilens forbrug faldt efter en tank med det additiv, med over 10% !
Inden additiv tilsætning, kørte bilen 19 km/l Bagefter kom den op på 22 km/l hvilket må siges at være noget af en forskel.
Behandlingen skulle gentages for hver 10-15.000 km eller når forbruget igen var oppe på 19 km/l

Jeg har desværre ikke fundet ud af hvad det er for noget, men så snart jeg finder ud af det, bliver det testet på min "Mercer" :-)

Og jeg har også mærket den store forskel på diesel og benzin fra Danmark og til Tyskland.
Det er noget med, at vi har mere svovl i de dyre dråber end man har i Tyskland da vores biler er meget længere på gaden end de er dernede.
Jeg synes dog ikke forskellen er så stor som tidligere, hvor en benzin bil, efter en bilferie i Europa, virkede som om den havde fået ny motor... ;-)


MVH.
Hej Lars,

Kunne det være Lindemann Diesel Boost (http://www.lindemann.dk/portfolio/diesel-boost/)? Det kan du få hos Thansen eller Høyer Autodele - pt. kr. 48 for en flaske der rækker til ca. 2 tankfulde (en flaske til 100 liter Diesel).

Jeg har overvejet at prøve det - jeg bruger i forvejen deres Diesel Servicerens (ProGarage) for hver 20-25.000 km - min E200 havde en lidt rullende/hård motorgang da jeg fik den - efter en tur med ProGarage faldt den meget mere til ro og havde en mere "glat" lyd. Den er pt. til kr. 64 for en flaske - plejer at bruge en hel.

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Besvar