Partikelfilter additiv

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Partikelfilter additiv

Indlæg af Martin_E320CDI »

Jeg har gennem et godt stykke tid haft problemer med hyppige regenereringer og har prøvet en del additiver af forskellig slags , der skulle afhjælpe problemet .

JLM Diesel DPF Regen Plus : virker godt , men der skal en flaske i hver tank hvilket er dyrt .

JLM DPF Cleaner - 375 ml : Gjorde ingen nævneværdig forskel

Bell add city : Både som kun med en hel flaske i tanken og efterfølgene anbefalede dosis .......ingen nævneværdig forskel .

Nu har jeg endelig fundet et produkt som virker 100 % på min bil . Additivet hedder CatClean og virker katalytisk og nedsætter temp for afbrænding , ligesom alle de andre additiver . Der er bare den forskel , at det her VIRKER . Det blandes i forholdet 1 : 1000 og koster 150 kr , så det er næsten gratis :D . Der er mange Tyske taxier der benytter additivet , så det tyder på at mange er glade for det . Min bil kører 10 - 15 % længer på literen og har gjort det et godt stykke tid nu . Hvad der er årsagen til lige nøjagtig det ved jeg ikke , men det er ikke det længere interval for regenereringen , for det giver ikke den forskel alene . Jeg har ikke længere fokus på hvornår den regenererer , men der er over 500 km mellem nu , hvor den kørte max 200 km før .

Additivet er fra Erc-online som forhandler en bred skare af additiver :lol:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: Partikelfilter additiv

Indlæg af Bent »

Jeg synes det er meget interessant det du har opdaget.
Jeg har brugt Bell-Add City i flere år, men er i tvivl om det virker efter hensigten.
Jeg er af den opfattelse, at en R6 er uden partikelfilter, derfor er din bil født med partikelfilter ?
Hvordan kan du se, at bilen kører regenerering ?
Jeg har en E 320 CDI V6 og jeg kan ikke se nogen steder, når bilen regenererer - men jeg kan derimod lugte når det sker.
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Partikelfilter additiv

Indlæg af TWC »

Har du købt CatClean på internettet eller i en butik? Jeg har fundet det på internetter, men koster 60,- bare for at sende det.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Partikelfilter additiv

Indlæg af Martin_E320CDI »

Bent skrev:Jeg synes det er meget interessant det du har opdaget.
Jeg har brugt Bell-Add City i flere år, men er i tvivl om det virker efter hensigten.
Jeg er af den opfattelse, at en R6 er uden partikelfilter, derfor er din bil født med partikelfilter ?
Hvordan kan du se, at bilen kører regenerering ?
Jeg har en E 320 CDI V6 og jeg kan ikke se nogen steder, når bilen regenererer - men jeg kan derimod lugte når det sker.
Når den regenererer stiger den ca 200 omdr i tomgang og går en smule ujævnt , og ud af vejen stiger forbruget i display og når den er færdig med rege... er forbruget steget med ca 1 på min bil , altså hvis forbruget normalt er 7 l på 100 km på min pendlertur til arbejde , lander den så på 8 l. Jeg har regnet forbruget ud pr regenerering til at være 0,5 l .

Når den regenererer nu og jeg opdager det , og knalder den et par pinde ned - holder omdr på 2500- 3000 overståes reg på ca 5 min .

MIn bil er leveret med dpf fra fabrikken af , og ja der er ikke mange R6 med dpf :)

Jeg har længe stået i stampe hvad jeg skulle gøre , 1 købe et nyt dpf , 2 rense / brænde det ud , 3 købe et renset . Årsagen kunne osse være at bilen sodede og så ville ingen af de 3 løsninger så virke på den lange bane .
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Partikelfilter additiv

Indlæg af Martin_E320CDI »

TWC skrev:Har du købt CatClean på internettet eller i en butik? Jeg har fundet det på internetter, men koster 60,- bare for at sende det.
Jeg køber det gennem ebay hos atm1992 ,det koster ca 20 euro ,fragten giver jeg 13 euro for - ja lidt dyrt i fragt, men det holder længe ,og med tanke på alle de additiver jeg har prøvet er det peanuts :mrgreen: jeg har prøvet mange og flere end dem der er nævnt i indlægget længere oppe , jeg har bare glemt det . Jeg har nok malet for meget træværk på huset i sommer :lol:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Partikelfilter additiv

Indlæg af TWC »

Jeg har fundet det på denne side, tror det er lidt billigere end ebay, 220 SKR plus 75 SKR i forsendelse.

http://www.pro-tec-shop.se/gat-cat-clean.aspx
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Partikelfilter additiv

Indlæg af Martin_E320CDI »

Det er det her jeg bruger . Om der er forskel ved jeg ikke , men jeg holder mig til det jeg kender :D

http://www.ebay.de/itm/ERC-CatClean-1l- ... Swe7BWuzP4
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Besvar