Bluetooth mobil integration

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Bluetooth mobil integration

Indlæg af Lars Hansen »

Hej Alle


Jeg vil have min telefon integreret med bilens COMMAND-system og kiggede først på en original Mercedes HFP-adapter, men prisen samt alt det den IKKE kan, afskrækker en del.
Har nu fundet dette produkt:

http://www.viseeo.dk/

Kigger specielt på: Viseeo MB-4+

Er der nogen af jer der har dette og eventuelt kan dele lidt ud af jeres erfaringer ?
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Remember2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. dec 2016, 09:09

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af Remember2 »

Jeg købte en en brugt HFP og en ny Nobsound med bluetooth (begge på ebay). Samlet set blev det ca. 600.-

Nobsounden kræver aux-stik (man kobler sin telefon til via bluetooth, som så sendes videre til Comand via aux). Den har i øvrigt indbygget forstærker så man kan justere aux-volumen ind så den passer på radioen. Til strøm trak jeg bare kabel med cigaret-hunstik fra 12v udtaget i konsollen, og så USB-adapter til Nobsounden. Jeg er meget tilfreds med løsningen (ikke mindst til prisen) - det virker perfekt, og med "Extreme"-kvalitet valgt på Spotify er lyden lige så god som den indbyggede CD.

Nobsound => http://www.doukaudio.com/Product/detail/id/9.html


Ps. Jeg har en CLS 350 benzin fra '06 med Comand (indbygget sub, men ikke HK-versionen)...
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af Lars Hansen »

Har, så vidt jeg ved, ikke AUX-indgang på min COMAND og det er ikke nødvendigt at den kan overfører musik.
Den skal kunne gøre min mobil "håndfri" og jeg skal kunne betjene den via bilens integrerede knapper og system.

Men mit spørgsmål er mest til Viseeo enheden og dens funktionalitet.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af BWJ »

Lars Hansen skrev:Har, så vidt jeg ved, ikke AUX-indgang på min COMAND og det er ikke nødvendigt at den kan overfører musik.
Den skal kunne gøre min mobil "håndfri" og jeg skal kunne betjene den via bilens integrerede knapper og system.

Men mit spørgsmål er mest til Viseeo enheden og dens funktionalitet.
Hvad er det du mener HPFén ikke kan, jeg har en og den virker super. :)
ZOOM ZOOM.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af Lars Hansen »

Ifølge flere udenlandske fora, er Viseeo'en en del mere stabil end den originale og så koster den altså det dobbelte...
Derudover har fruen 2 og jeg 3 mobiler der skal kunne bruges og det kan den originale ikke.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af BWJ »

Min virker perfekt med 4 telefoner, og har aldrig svigtet, kan fåes for ca. 1000,- på DBA og andre steder.
ZOOM ZOOM.
jljohannsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. feb 2017, 20:02
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af jljohannsen »

Remember2 skrev:Jeg købte en en brugt HFP og en ny Nobsound med bluetooth (begge på ebay). Samlet set blev det ca. 600.-

Nobsounden kræver aux-stik (man kobler sin telefon til via bluetooth, som så sendes videre til Comand via aux). Den har i øvrigt indbygget forstærker så man kan justere aux-volumen ind så den passer på radioen. Til strøm trak jeg bare kabel med cigaret-hunstik fra 12v udtaget i konsollen, og så USB-adapter til Nobsounden. Jeg er meget tilfreds med løsningen (ikke mindst til prisen) - det virker perfekt, og med "Extreme"-kvalitet valgt på Spotify er lyden lige så god som den indbyggede CD.

Nobsound => http://www.doukaudio.com/Product/detail/id/9.html


Ps. Jeg har en CLS 350 benzin fra '06 med Comand (indbygget sub, men ikke HK-versionen)...
Hvordan fungerer Nobsounden sammen med Viseeo? Jeg tænker, hvis man har telefonen koblet til Bluetooth på Viseeoen og hører musik over Nobsounden - hvad sker der så når man skal bruge håndfri?
MB W211 2007 - E320 CDI T-Modell Avantgarde (1. Mercedes bekendtskab) Solgt!
MB W204 2013 - C220 CDI T-Modell Avantgarde (2. Mercedes bekendtskab)
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af JayZee »

Prøv at checke http://www.adaptech.dk i Farum - de har måske hvad du leder efter?
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Remember2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. dec 2016, 09:09

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af Remember2 »

jljohannsen skrev:
Remember2 skrev:Jeg købte en en brugt HFP og en ny Nobsound med bluetooth (begge på ebay). Samlet set blev det ca. 600.-...
Hvordan fungerer Nobsounden sammen med Viseeo? Jeg tænker, hvis man har telefonen koblet til Bluetooth på Viseeoen og hører musik over Nobsounden - hvad sker der så når man skal bruge håndfri?
Relevant spørgsmål :wink: ...det er simpelthen så enkelt, at man blot indstiller sin telefon til, at hvad angår bluetooth, så går tlf.opkald (og kun tlf.opkald) til/fra HFP'en, og musik og medie til Nob'en (og kun Nob'en). Det virker 100%, og det er underordnet om jeg aktiverer eller besvarer opkaldet på tlf. eller HFP. Og den stopper selv musikken i baggrunden.
larch
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. apr 2017, 14:35

Re: Bluetooth mobil integration

Indlæg af larch »

Remember2 skrev:Jeg købte en en brugt HFP og en ny Nobsound med bluetooth (begge på ebay). Samlet set blev det ca. 600.-

Nobsounden kræver aux-stik (man kobler sin telefon til via bluetooth, som så sendes videre til Comand via aux). Den har i øvrigt indbygget forstærker så man kan justere aux-volumen ind så den passer på radioen. Til strøm trak jeg bare kabel med cigaret-hunstik fra 12v udtaget i konsollen, og så USB-adapter til Nobsounden. Jeg er meget tilfreds med løsningen (ikke mindst til prisen) - det virker perfekt, og med "Extreme"-kvalitet valgt på Spotify er lyden lige så god som den indbyggede CD.

Nobsound => http://www.doukaudio.com/Product/detail/id/9.html


Ps. Jeg har en CLS 350 benzin fra '06 med Comand (indbygget sub, men ikke HK-versionen)...
Hvilket kabel bruger du mellem Nobsounden og aux-indgangen? Kan ikke umiddelbart finde en slags der går fra højtalerudgang til jackstick
S211 E500 4Matic årgang 2005.
Besvar