Glad ny MB ejer, ønsker lidt hjælp og oplysning, om muligt.

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Mortyfar
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. jan 2021, 12:30

Glad ny MB ejer, ønsker lidt hjælp og oplysning, om muligt.

Indlæg af Mortyfar »

Hej, og tak for medlemsskab.

Så blev jeg også MB ejer langt om længe, nærmere en super lækker E220d (w213) fra 2017.

Jeg har et par forespørgsler, der er nemlig nogle ting jeg ikke er helt med på.
Lidt info:
Bilen har Comand navigations system og mercedes me connect.
Jeg har oprettet en mercedes me konto, hentet de 3 apps, mercedes me, service og store.
Jeg har købt 1 års abonnement af Car setup, for lige at prøve app'en af.
Jeg har ingen ønsker om at tilkøbe hverken internet delen eller live trafik, da jeg synes det er lidt for dyrt.

1. Jeg har sat sprog til Dansk, hvorfor snakker hende damen så engelsk til mig, når jeg bruger tale funktionen? kan ikke finde nogen instilling for sprog på assistenten? Det er lidt underligt, for skal man bruge danske eller engelske kommandoer, og tit siger hun f.eks at den kommando ikke er tilladt i det valgte land, forstår det ikke helt. Findes der en liste med kommandoer man kan bruge et eller andet sted?
*edit* nåh, jeg fandt en brugs forvirings app fra MB, gad vide om linguatronic kan opdateres til dansk tale :) *edit*

2. jeg er lidt i tvivl om jeg får trafik info ved f.eks kø osv, uden at abonnere på mercedes me live trafik?

Synes det er lidt træls, at jeg ikke kan bruge min telefons hotspot f.eks., for når jeg kigger i bilens instillinger under wifi, er der ingen tilslutnings muligheder, men man kan kun se, at bilen er tilsluttet mercedes me connect, hvilket jo giver god mening i forhold til, at man kan få informationer om bilen i mercedes me app'en.

Syns at mercedes måske malker koen lidt med ekstra abonnementer, for at man kan bruge bilens udstyr fuldt ud. Lidt skuffende må jeg sige.

Jeg vil også gerne høre om der er folk herinde der har erfaringer med webasto fyr til w213?
Jeg har ladet mig fortælle, at der ikke er en solid løsning fra webasto pga. problemer med motorstyring, og at den kun vil fungere som kabine varmer, da den ikke kan varme motoren ordentlig op, eller noget i den dur. Kan det virkelig passe?
Padborg electro mente imidlertig ikke der var noget problemer med en webasto løsning.

Jeg havde fyr i min gamle vogn, og det er dælme svært at undvære. Har søgt tilbud på eftermontering, og fy for putgarden, det er da lige i den dyre ende. gav 15k til min gamle bil, til min "nye" mercedes starter priserne fra 22k og op efter, fik endda et "tilbud" på originalt mercedes fyr til 53k *host* *host*, skal lige love for tegnedrengen krøb langt ned i lommen igen.

Nå det var en længere smøre... god weekend.

Mvh
Mortyfar
Mercedes-Benz E220d (213) 2017
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Glad ny MB ejer, ønsker lidt hjælp og oplysning, om muligt.

Indlæg af Jolars »

Hej Mortyfar.

Tror du skal flytte dit indlæg op under teknik, så får du givetvis flere tilbagemeldinger 🙂

Hilsen Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Besvar