Hvilken MB

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Hvilken MB

Indlæg af Administrator »

Håber der er en der har tid til rådgivning af en MB-nybegynder... Fruen ønsker sig brændende en gammel MB til dagligt små-brug og vi er da også enige om at modellerne i retning af 280 SL og SLC er blandt de flotteste biler der nogensinde er lavet... Men her stopper vores viden også :-) Vi har udelukkende baseret vores indledende research+drømme på det visuelle... Nu skal vi til at tænke lidt praktisk.

Cabriolet ville jo være fantastisk lækkert (ikke mindst i disse dage). Men det indskrænker jo lidt anvendeligheden pga. det manglende bagsæde - hvor vores datter garanteret gerne ville have hendes barnesæde. For der er ingen cabrioleter der har bagsæde, vel??? (beklager - jeg er altså en rigtig nybegynder...)

Så med mindre der findes den helt rigtige cabriolet-udgave tror jeg pga. anvendelighed, det danske typiske klima og også prisen at en SLC ville være det rigtige valg. Stadig en rigtig rigtig flot bil synes jeg... Men er der noegen generelle råd ang. de forskellige modeller og motortyper??? Jeg tænker i retning af "undgå 350 SLC da den erfaringsmæssigt har en dårlig motor..." og den slags "insider-viden". Har i et link til et website med en god oversigt over de forskellige modeller eller anbefaling af god litteratur om emnet vil jeg også være meget taknemmelig.

Håber I kan hjælpe i denne indledende research...

Har I lige den helt rigtige bil til salg hører jeg selvfølgelig også gerne fra jer :-)

vh Søren H.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Søren

Jeg kender ikke noget til SLC' er, men til 280 SL findes der nogen der har bagsæder, eller jump seats som de hedder på engelsk hvis du vil søge på dem.
Det vender dog med siden til kørselsretningen, så det er nok ikke et man sidder på til de lange ture.

Der findes også nogen der har et egentligt bagsæde, men så er der ikke plads til kalechen, men der er dog stadig en hardtop som man kan tage af og på, så det er stadig en cabriolet

Jeg ville gerne have sat et billed ind af sådan et jump seat, men jeg kan ikke lige finde ud af at sætte billeder ind i dette forum :) [/img]
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

bagsæde

Indlæg af Administrator »

Hej Søren.

Jeg har selv lige købt en 71 350 SL (W107), så jeg har ikke den store erfaring med den, men jeg ved at du kan få den med bagsæde eller købe det efterfølgende på bla. www.cabrio.de
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hj Henrik - en 280 SL'er f.eks. Pagode kan fåes med "nødbagsæde på tværs - jeghar en sådan og den er du hjertelig velkommen til at se og prøve. Endvidere har jeg en rigtig god ven i Horsens, der har en SLC'er af typen W107 - Her kan der også nemt arrangeres noget. Det er 2 forskellige biltyper, men se på dem, rør ved dem og bliv kørt en tur - Brug endelig den fornødne tid til at finde det rigtige - du må hjertens gerne ringe så vi kan få en sludder. Min mobil er 21485172 Venlig hilsen Hans
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Hvilken MB

Indlæg af Administrator »

Undskyld Søren - at jeg kaldte dig for Henrik - Det lykkedes ikke at lave 2 ting på een gang !!!!! MEN du er velkommen til at ringe under alle omstændigheder!! Venlig hilsen Hans.
Besvar