Vito eller V-serie... hvad er forskellen?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Vito eller V-serie... hvad er forskellen?

Indlæg af Administrator »

Jeg vil have en Vito med sæder i! Troede jeg...... Hvad er forskellen på en Vito og en V-230? Jeg kan se at gamle Vitoer ruster fælt... hvordan ser det ud med V-modellerne på det punkt, og hvad er der ellers for og imod? De ligner jo hinanden....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

638 hedder Vito som varebil og meget skrabbet udgave til persontransport og V-klasse som persontransport. Der er forskel på lygter, spejle, fenderlister og kofanger ude og en del inde.

Men ruster lige meget....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej,

Så vidt jeg ved har V-klassen også luftaffjedring. V-Klassen er sån nævnt den der er lavet til persontransport i Tyskland og ikke en Vito
mvh karstenM
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Den lille forskel!

Indlæg af Administrator »

Forskellen på Vito og V-klasse findes først og fremmest i udseendet, tydeligst er kølergrill der er lakeret på V og sort på vito. Blinklys er hvide på V og gule på Vito. baglygter er forskellige m.m.m.

Interiør forskellen er mere tydelig, da som tidligere beskrevet er vitoen en kassevogn med sæder og V-klasse er en personvogn. Derfor er der fuld beklædning i V-klasse men i Vitoen er der synligt lakeret metal i f-eks. døre og ved vinduer. Som konsekvens af dette er V-klassen væsentlig bedre lydisoleret og støjsvag end Vitoen.

Klimaanlæg, og Cruisecontrol (Tempomat) er standard i V-klasse.

Køreteknisk mærker man den store forskel, da, som en anden har beskrevet ovenfor, V-klassen er med Niveauregulering, V-klassen opfører sig bare ordentligt uanset hvor mange du har med og hvor meget du læsser i.

Angående rust er der ingen forskel, de skal passes begge to.

Bremserne SKAL EFTERSES!!! Før køb !!!. Calibrene er nogle ømme sarte sager hele vejen rundt og et sæt (2 stk.) koster i omegnen af 4000.-.

Du skal sikre dig at niveaureguleringen fungerer på Véren, tænk ikke på at eftermontere da det kræver en nye fjedre og støddæmpere foran og støddæmpere bagtil samlet udgift på over 25.000 inkl. kompressor og nye bælge. Der sidder en knap til niveaureguleringen på konsollen i midten, Med tændt motor hold knappen nede i 3 sek, derefter skal der lyse en lampe i instrumentbordet der fortæller at niveaureguleringen er slået fra. Placer så konen eller noget andet tungt bag i bilen og hold knappen nede igen til lyset slukker. Så skal du høre et klik og en let brummen under bilen fra fører siden, og bagenden skubbes op. Når den er færdig med at pumpe giver den et nyt klik og måske et lille pift. Sluk derefter Niveaureguleringen igen og tag konen ud af bilen. Lad bilen stå et stykke tid 10-15 min og tænd så niveaureguleringen igen. Så SKAL den lukke luft ud af systemet ellers er det utæt og du skal finde en anden bil.

Jeg ville foretrække en 10 pers. CDI den har en noget bedre motor og billigere reservedele, dog dyrer i årlig afgift.

Det er et fantastisk alsidigt køretøj, du vil få stor glæde af bare at kigge på!!!

God jagt
Allan
Besvar