min første Mercedes

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
steso
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. apr 2010, 10:34

min første Mercedes

Indlæg af steso »

Hej forum,

Jeg skal nu, efter mange års overvejelser, erhverve mig en "meget brugt" Mercedes.
Jeg har kig på en c270 CDI Avantgarde st.car aut fra 2002, som har kørt 340.000 km. til 190.000 kr.
Bilen skal bruges primært til at pendle i 40.000 km /årligt, og dernæst som familievogn (over barnevognsstadiet)
Mit budget er maks. 200.000 inkl. levering.

Men der er jo så mange der skriver om rustproblemer, hvilket gør mig lidt usikker. Hvilkoen for for rust taler vi om, er det bare rust i skærmkanter m.m. eller er det rust i mere vitale dele?

Hvor mange km. skal jeg forvente at der ligger i motoren på en sådan bil?

Hvor bør jeg køre hen og få den undersøgt inden en evt. handel (Københavnsområdet)?

Hvad bør jeg specielt være opmærksom på?

Er det i det hele taget den bedste bil til prisen, elelr bør jeg i stedet kugge efter en E model?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: min første Mercedes

Indlæg af BWJ »

steso skrev:Hej forum,

Jeg skal nu, efter mange års overvejelser, erhverve mig en "meget brugt" Mercedes.
Jeg har kig på en c270 CDI Avantgarde st.car aut fra 2002, som har kørt 340.000 km. til 190.000 kr.
Bilen skal bruges primært til at pendle i 40.000 km /årligt, og dernæst som familievogn (over barnevognsstadiet)
Mit budget er maks. 200.000 inkl. levering.

Men der er jo så mange der skriver om rustproblemer, hvilket gør mig lidt usikker. Hvilkoen for for rust taler vi om, er det bare rust i skærmkanter m.m. eller er det rust i mere vitale dele? 98´-2000 er nok de værste mht til rust, men er de passet er de nok ikke værre end andre mærker.

Hvor mange km. skal jeg forvente at der ligger i motoren på en sådan bil?
Igen, hvis den er passet, kan man forvente >600.000 km

Hvor bør jeg køre hen og få den undersøgt inden en evt. handel (Københavnsområdet)?
En uvildig forhandler eller FDM, eller måske en kyndig bekendt

Hvad bør jeg specielt være opmærksom på?
Fjedreskåle foran, gearskiftet, og om den er passet mht. olieskift både på motor og gearkasse


Er det i det hele taget den bedste bil til prisen, elelr bør jeg i stedet kugge efter en E model?
Du bliver afgjort gladere for den mere plads i en E


Jeg har forsøgt at svare på dine spørgsmål, se herover.
ZOOM ZOOM.
steso
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. apr 2010, 10:34

Re: min første Mercedes

Indlæg af steso »

Her kommer så lige en opdatering...

Jeg købte en vogn, og har haft den nu i nogle måneder. Det blev til en MB E320 V6 Elegance fra 2001. Den har kørt de første 2-3 år som hyrevogn, og efterfølgende 2 private ejere. Da der jo er tale om "rust modellen" fik den da den var 3 år gammel udskiftet samtlige døre, motorhjælm, forskærme og bægsmæk på garantien. Den har lige ledes fået nyt topstykke for nogle år siden, og vognen har kørt 370 k. Jeg måtte slippe 190 k. for den, men fik til gændgæld også en meget god pris for min brugte, som nærmest var værdiløs.

Jeg havde meget god tillid til forhandleren, og aftale med ham at jeg ville købe den med en fejlfri FDM atttest, som han selvfølgelig tilbød at betale! Vi var ude i småtings afdelingen, og der var ingen problemer med at få lavet de småfejl der var på sælgers regning.

Efterfølgende vill jeg have den undervognsbehandlet, og så blev jeg overrasket. Da dinitrol værkstedet først havde afmonteret alle plastic inderskærme m.m. viste det sig at den var gennemtærret med huller i alle skærmene. Æv... hvorfor opdager FDM ikke den slags? - Jeg kontaktede forhandleren som beklagede og straks sendte den til en pladesmed der fik klaret alle problemerne, samt sandblæste hele undervognen for at spore yderligere angreb. Igen på forhandlerens regning!

Nu står jeg tilbage med en skøn bil, som er herlig at køre i, og jeg ærger mig blot over jeg ikke har gjort dette for mange år siden. Så til jer der står og vakler... gør det, men tag jer i agt for rust (w110).
Besvar