Brugtbils check - hvor er det bedst?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Brugtbils check - hvor er det bedst?

Indlæg af Zoom »

Hej!

Om en 4-5 måneder skal jeg have lavet et check på bilen - jeg har 6 måneders 100% garanti fra forhandleren, så jeg skal have bilen gennemgået for fejl - listen jeg kommer med bliver så lavet af forhandlerens værksted på garantien.

Men jeg er i tvivl om hvor jeg skal sende den hen, for at få bilen grundigt nok gennemgået?

Jeg har selv overvejet følgende:

1. Få bilen checket hos Mercedes (lidt dyrt og er de grundige nok?).
2. FDM brugtbiltest - knap så dyrt (kr. 2395, hvis man tager deres "Bilpakke 3" inkl. 1 års abonnement) og ser ud til at være mange punkter de gennemgår.
3. Få bilen gennemgået af et værksted, mens den alligevel er til A service (om 4 måneder).

Hvad har i andre gjort, når i har købt en brugt Mercedes hos en forhandler?

Jeg har det lidt sådan, at jeg hellere ofrer lidt mere på gennemgangen af bilen, hvis de så er ekstra grundige - det tjener sig jo nok ind igen, hvis der bliver fundet flere ting der skal laves på garantien!

Omvendt vil jeg heller ikke betale overpris for en mindre god gennemgang - så hvor får man det bedste til den rigtige pris?

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Brugtbils check - hvor er det bedst?

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg ville benytte FDM fordi de er på din side især hvis du er medlem.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Brugtbils check - hvor er det bedst?

Indlæg af BWJ »

Zoom skrev:Hej!

Om en 4-5 måneder skal jeg have lavet et check på bilen - jeg har 6 måneders 100% garanti fra forhandleren, så jeg skal have bilen gennemgået for fejl - listen jeg kommer med bliver så lavet af forhandlerens værksted på garantien.

Men jeg er i tvivl om hvor jeg skal sende den hen, for at få bilen grundigt nok gennemgået?

Jeg har selv overvejet følgende:

1. Få bilen checket hos Mercedes (lidt dyrt og er de grundige nok?).
2. FDM brugtbiltest - knap så dyrt (kr. 2395, hvis man tager deres "Bilpakke 3" inkl. 1 års abonnement) og ser ud til at være mange punkter de gennemgår.
3. Få bilen gennemgået af et værksted, mens den alligevel er til A service (om 4 måneder).

Hvad har i andre gjort, når i har købt en brugt Mercedes hos en forhandler?

Jeg har det lidt sådan, at jeg hellere ofrer lidt mere på gennemgangen af bilen, hvis de så er ekstra grundige - det tjener sig jo nok ind igen, hvis der bliver fundet flere ting der skal laves på garantien!

Omvendt vil jeg heller ikke betale overpris for en mindre god gennemgang - så hvor får man det bedste til den rigtige pris?

/Thomas
Kommentarer til dine punkter.
1. Har endnu ikke mødt et værksted (MB) som "får det hele med"
2. Det er en meget grundig test, alternativt kan denne bruges http://www.applusbilsyn.dk/produkter/br ... olpunkter/ suppleret af en fejludlæsning hos MB.
3. Som i 1.
ZOOM ZOOM.
Besvar