Original Bose - Bas bag sæderne i SLK R170

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Original Bose - Bas bag sæderne i SLK R170

Indlæg af Star »

Jeg skiftede forleden min originale MB radio med CD ud i min gamle SLK R170 fra 1997, med en Alpine der både har bluetooth til håndfri Iphone betjening og tale,og mange andre ting. Det gik nemt og det spiller, men der er dog et problem. Bilen er udstyret med 2 Bose basser (originalt) bag sæderne - og de spiller slet ikke dybt som før. De spiller stadig, men med en mere pappet og hård lyd, slet ikke den dybe bløde bas, med smæk i som der var før.

Jeg har en ide om at de er aktive og nu bare ikke får strøm, men har sådan set ikke gjort andet end at skifte stikkene rundt om bag på og alt andet virker. Der var dog et stik øverst bag på MB radioen med 2 brune ledninger i, som ikke har "nogen plads" i den nye radio, kan det være det der er problemet? - og i givet fald hvor skal de så tilsluttes? - de spiller jo som sagt, men bare ikke dybt... Har talt med en radiomand, der ikke mener at disse ledninger har noget med det at gøre...

nogen kloge hoveder herinde? :wink:
1997 SLK 230 KOMP AUT.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Original Bose - Bas bag sæderne i SLK R170

Indlæg af BWJ »

Kan du have monteret den ene i modfase, så blever lyden tam
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: Original Bose - Bas bag sæderne i SLK R170

Indlæg af Star »

ja, det kunne man jo mistænke, men jeg har ikke flyttet nogen ledninger, blot klikket iso stikkene sammen, og så burde det jo være rigtigt, jeg har svært ved at forestille mig at man på den nye radio skulle "have vendt den ene fase" ift normal montering...
1997 SLK 230 KOMP AUT.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Original Bose - Bas bag sæderne i SLK R170

Indlæg af BWJ »

Star skrev:ja, det kunne man jo mistænke, men jeg har ikke flyttet nogen ledninger, blot klikket iso stikkene sammen, og så burde det jo være rigtigt, jeg har svært ved at forestille mig at man på den nye radio skulle "have vendt den ene fase" ift normal montering...
Nej det er nok ikke problemet :?
ZOOM ZOOM.
Besvar