Gensalg af E-klasse (W212) uden automat gear og Læder

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Svensson
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. jun 2014, 11:55

Gensalg af E-klasse (W212) uden automat gear og Læder

Indlæg af Svensson »

Hej,

Jeg er på jagt efter min første MB, jeg har besluttet mig for at gå efter en W212 E-klasse st.-car med den lille diesel motor med under 100.000km på tælleren.

Og i den forbindelse har jeg fundet en ganske pæn en fra jannuar 2011 der har kørt 55.000km den er billig (350.000,-) og mekanisk og visuelt helt i top, men min MB mekaniker er mener at gensalgsværdien af en bil uden læderstue, krog og automat gear er lav, ja han mener ligefrem at den kan være svær at sælge igen, da alle MB købere vil have automatgear, er dette rigtigt? Alternativet er en der har kørt 116.000,- har automatgear læder og krog men den koster 380.000,-

Hilsen

Peter
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Gensalg af E-klasse (W212) uden automat gear og Læder

Indlæg af ThomasDK »

Det er svært at spå gensalgsværdien på en bil. Men en der kører lange kilometer på motorvej hver dag går ikke glip af meget med manuelt gear. Har selv med stor begejstring kørt en MB med manuelt gear 4 dage i Stockholms gader og på motorvejen hjem imod øresund. Selv ville jeg ikke have noget imod at eje en MB med manuelt gear. Har man 6 cylindre er det godt med automatgear, da det giver meget blød kørsel med stort overskud. Dog har jeg ofte tænkt på hvorledes den mon havde været med manuelt.
Prøv at samme holde bilen med en Toyota Avensis diesel og hvad sådan en japaner koster fra ny. Skulle jeg vælge havde jeg taget MBen.

I Sverige er der faktisk rigtigt mange E200, E220 og nogle få E250 til salg med manuelt gear. Der er det ikke et luksus ikon, men en brugsbil med plads.
http://www.bytbil.com/bilar/sokresultat ... nz&Model=E
(Lad være med at omregne priserne så bliver du bare i dårligt humør)

Ganske fortrinlig bil for dem der har prøvet det, men måske mange i Danmark bare forbinder MB med automatgear og luksus.
Prøv evt. og byde en skarp pris på den manuelle med det argument, og se hvad de siger.

Er ikke sikker, men den kan vel altid sælges til folk der har læst skrækberetninger om gearkasser.

At der skal være læderstue i en MB er uheldigt formuleret. Rigtigt mange sværger til stofsæder da man ikke sveder på samme måde i dem på lange ture, derfor er der også mange af dem på brugtmarkedet. Der er sikkert også flere her i forum som har det og er glade for dem.
Og i de nyere skal du tænke på er enten med læder eller plastik sæder. Langt de fleste er udstyret med noget kunstsæder a la blød vinyl. Det ser fantastisk ud, holder fantastisk og nemt at tørre af med en våd klud, men lugter neutralt og er som at sidde på en plasticovertræk. Det har jeg i min, og det er ikke noget jeg vil tilvælge hvis jeg kunne bytte i dag.

Beholder du bilen i mange år og kilometer er prisen ikke så alt afgørende mere. En velholdt stor rummelig bil til en attraktiv pris er altid til at sælge igen, der står altid en stresset familiefar som er fanget midt i et familie logistik helvede og nægter at køre i en berlingo. Bare husk på at en original krog er ret dyr i eftermontage, husk at forhandle sådan en med ved evt køb. Hvis det er tilfældet er gensalg mindre vigtigt, derimod hvordan vil du så have bilen i de år? Vil du køre så gerne køre med automatgear eller ej? Det er jo bare en bil......
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Gensalg af E-klasse (W212) uden automat gear og Læder

Indlæg af Bri_jac »

Jamen du spørger jo netop til til et religions spørgsmål.
Først vil jeg nævne at ThomasDK har været meget objektiv i at vurdere.

Jeg er selv subjektiv og ville aldrig købe en MB uden automatgear, hvis det er en dieselbil. I min (lille) verden vil jeg har noget luksus når jeg køber en MB, og automatgear er en af disse ting.

Ja hvis du har behov for trækkrog, sørge endelig for at få en bil der har det med i købet, det er faktisk dyrt at eftermontere...

Ligegyldigt med lædersæder, der er så mange argumenter for og imod; sidder og sveder i læder, men nemt at tørre børnenes is af de har siddet og spildt ud over lædersæderne...
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Gensalg af E-klasse (W212) uden automat gear og Læder

Indlæg af JayZee »

Jeg ville ALDRIG købe en MB med man. - og det har ikke noget med religion at gøre, men bunder i det faktum at MB laver tusindvis af aut. hvert år og bruger penge på udvikling mm., men de levere et (i forhold) begrænset antal man. gearkasser - mener faktisk at have hørt at deres man. gearkasser kommer fra BMW el. VOLVO???
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar