service omkostninger S212 og S204 årgang 2010 til 2012
: 24. jul 2019, 14:28
Hej Alle, jeg er ny her.
Efter familie forøgelse hvor vi nu er 2 voksne, med et barn på 2 og et på knapt 3 uger, så slår vores gamle 2004 Citroen C5 ikke mere til. - Den vil vil blive skrotte til næste år, hvor skrotpræmien for diesel biler fra 2006 og ældre er forhøjet. Og vi har fået afvikle noget gæld på samme tid.
Da jeg ikke har tid til at lege perlegrus mekaniker mere pga børn og job. - Så kigger jeg primært på MB, pga jeg ved de er driftsikre, og har gode sliddele til ok priser. og jeg har haft en 300E før fra 85.- Men jeg ved slet ikke hvor meget jeg skal sætte til side til service? - Har aldrig haft så ny en bil at jeg måtte bruge et autoriseret værksted. - Har altid selv skiftet olie, bremser etc.. men det går ikke mere.
Jeg regner med at lægge 2000 kr til side pr. mdr i bugettet, så der er til service og diverse. - Er det nok?
Vi bor og kører i omkring KBH. Og kører ca. 15.000 km om året. Primært korte ture på ca. 15-20 km dagligt, 1-2 lange ture pr. mdr. - Så en diesel bil er ikke i kortene. - Det skal være en benziner. Det har kostet dyrt i rep. på den C5'er pga den er en diesel, så det skal jeg ikke ud i igen. ( det var en bil jeg arvede fra svigerfar )
Jeg kigger primært på Mercedes stationcar til omkring de 200-250.000 kr, med ca. 100-150.000 km på tælleren og fra omkring 2012.
C200 fra 2012 - Der er en del i DK med benzin motor. - Jeg synes dog den virker ret lille? - faktisk kan jeg se den er mindre end vores C5'er. Men er det en okay familie bil? Jeg kan nok leve med den er mindre, og evt smide en tag boks på, når vi skal på en længere tur. ( vi har en stor dual barnevogn som fylder hele bagagerummet i C5'eren adskildt. )
Jeg kigger også på E200 evt E300 fra 2010 - 2012.. de er dog nærmest umuligt at finde i benzin version i DK. Så der er jeg nok ude i en import. Men jeg regner også med sådan en er dyrere i service end en C200? Den er en smule større end C5'eren. Og jeg elsker fronten med adskilte tåge lygter. Jeg har læst at alm fejl er ABS sensor, Luftaffjedring, motorophæng - resten er specifik for diesel EGR og noget forkammer kæde?
Og kan i også anbefale en computer dims til at aflæse fejl med? en på Youtube anbefalder denne iCarsoft MB V2.0 ... jeg har spildt 1500 kr på et Citroen tool som aldrig fungeret med min C5'er :/ ( Første og sidste franske bil EVER!!.. ) - så gider ikke købe noget som ikke fungere med bilen.
Og sidste ting.. Mercedes har noget service specifikt for ældre vogne. MB+ hedder det.. Kan det svare sig?
På forhånd tak.
Efter familie forøgelse hvor vi nu er 2 voksne, med et barn på 2 og et på knapt 3 uger, så slår vores gamle 2004 Citroen C5 ikke mere til. - Den vil vil blive skrotte til næste år, hvor skrotpræmien for diesel biler fra 2006 og ældre er forhøjet. Og vi har fået afvikle noget gæld på samme tid.
Da jeg ikke har tid til at lege perlegrus mekaniker mere pga børn og job. - Så kigger jeg primært på MB, pga jeg ved de er driftsikre, og har gode sliddele til ok priser. og jeg har haft en 300E før fra 85.- Men jeg ved slet ikke hvor meget jeg skal sætte til side til service? - Har aldrig haft så ny en bil at jeg måtte bruge et autoriseret værksted. - Har altid selv skiftet olie, bremser etc.. men det går ikke mere.
Jeg regner med at lægge 2000 kr til side pr. mdr i bugettet, så der er til service og diverse. - Er det nok?
Vi bor og kører i omkring KBH. Og kører ca. 15.000 km om året. Primært korte ture på ca. 15-20 km dagligt, 1-2 lange ture pr. mdr. - Så en diesel bil er ikke i kortene. - Det skal være en benziner. Det har kostet dyrt i rep. på den C5'er pga den er en diesel, så det skal jeg ikke ud i igen. ( det var en bil jeg arvede fra svigerfar )
Jeg kigger primært på Mercedes stationcar til omkring de 200-250.000 kr, med ca. 100-150.000 km på tælleren og fra omkring 2012.
C200 fra 2012 - Der er en del i DK med benzin motor. - Jeg synes dog den virker ret lille? - faktisk kan jeg se den er mindre end vores C5'er. Men er det en okay familie bil? Jeg kan nok leve med den er mindre, og evt smide en tag boks på, når vi skal på en længere tur. ( vi har en stor dual barnevogn som fylder hele bagagerummet i C5'eren adskildt. )
Jeg kigger også på E200 evt E300 fra 2010 - 2012.. de er dog nærmest umuligt at finde i benzin version i DK. Så der er jeg nok ude i en import. Men jeg regner også med sådan en er dyrere i service end en C200? Den er en smule større end C5'eren. Og jeg elsker fronten med adskilte tåge lygter. Jeg har læst at alm fejl er ABS sensor, Luftaffjedring, motorophæng - resten er specifik for diesel EGR og noget forkammer kæde?
Og kan i også anbefale en computer dims til at aflæse fejl med? en på Youtube anbefalder denne iCarsoft MB V2.0 ... jeg har spildt 1500 kr på et Citroen tool som aldrig fungeret med min C5'er :/ ( Første og sidste franske bil EVER!!.. ) - så gider ikke købe noget som ikke fungere med bilen.
Og sidste ting.. Mercedes har noget service specifikt for ældre vogne. MB+ hedder det.. Kan det svare sig?
På forhånd tak.