Hjælp til dårlige gearskift
Hjælp til dårlige gearskift
Hej har en mercedes 211 220 cdi fra 2008 med 5 trins automatic. Har lavet en adaptiv reset. Skiftet converter el delen i gear kassen inden for de sidste 6 måneder.
Men skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear efter 10 km kørsel hjælper det.
Er der nogle gode bud på hvad jeg skal gøre.
Skal adaptiv reset ske ved kold eller varm gearkasse.
Vh. Ivan
Men skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear efter 10 km kørsel hjælper det.
Er der nogle gode bud på hvad jeg skal gøre.
Skal adaptiv reset ske ved kold eller varm gearkasse.
Vh. Ivan
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Hvor meget har den kørt?
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Den er på 395.000 km. Køre fint når den er varm.
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Du kan låne min kone
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Har du fået skyllet gearkassen ?Ivan_75 skrev:Hej har en mercedes 211 220 cdi fra 2008 med 5 trins automatic. Har lavet en adaptiv reset. Skiftet converter el delen i gear kassen inden for de sidste 6 måneder.
Men skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear efter 10 km kørsel hjælper det.
Er der nogle gode bud på hvad jeg skal gøre.
Skal adaptiv reset ske ved kold eller varm gearkasse.
Vh. Ivan
Adaptiv reset kan udføres når som helst, processen nulstiller bare styringen til fabriksstandard, herefter "lærer" den dit kørselsmønster at kende. kan udføres så tit du vil.
Når du skriver at eldelen er skiftet, er det så elpladen i gearkassen eller er det bare stikket ?
Elpladen og lockup ventilen kan godt lave lidt ballade.
ZOOM ZOOM.
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Har ikke fået skyllet den. Men efter som den har fået en converter i juni og el delen i November er olie jo skiftet to gange så er det vel næsten lige så godt.
Det var speedsensor der var defekt så det er vel hele printet der er skiftet.
Det var speedsensor der var defekt så det er vel hele printet der er skiftet.
Re: Hjælp til dårlige gearskift
HVAD gør den da? Eller HVAD gør den ikke?Ivan_75 skrev:skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear
Vi kan gætte på defekte komponenter fra nu af til dommedag, hvis vi ikke ved hvad symptomerne er....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Skal vi prøve med "skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear efter 10 km kørsel hjælper det."tømreren skrev:HVAD gør den da? Eller HVAD gør den ikke?Ivan_75 skrev:skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear
Vi kan gætte på defekte komponenter fra nu af til dommedag, hvis vi ikke ved hvad symptomerne er....
ZOOM ZOOM.
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Det kan jeg ikke bruge til noget! Men det kan du åbenbart.BWJ skrev:Skal vi prøve med "skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear efter 10 km kørsel hjælper det."tømreren skrev:HVAD gør den da? Eller HVAD gør den ikke?Ivan_75 skrev:skifter dårligt når den er kold fra 1. Til 2. Gear
Vi kan gætte på defekte komponenter fra nu af til dommedag, hvis vi ikke ved hvad symptomerne er....
Så forklar 'Ivan_75' hvad han skal gøre for at afhjælpe problemet. At foreslå ham at få skyllet gearkassen og skifte kontaktplade og lock-up ventil, kan han sgu da ikke bruge til noget!
Vi aner ikke om den 'hugger', 'glider' eller hvad pokker den gør i skiftet.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Ushhh, tømrer er pirlig idag, fik du kun for små sokker i julegave
Iøvrigt jeg skriver ikke en hat fis om, at han skal skifte kontaktplade og lock-up ventil !
Iøvrigt jeg skriver ikke en hat fis om, at han skal skifte kontaktplade og lock-up ventil !
ZOOM ZOOM.
Re: Hjælp til dårlige gearskift
I gætter i øst og vest!
I kunne sgu ligeså godt foreslå ham at køre til et gearkasseværksted og bede dem om at udbedre fejlen....
Og nej, jeg er ikke pirrelig i dag. Jeg mener bare det er useriøst at byde ind med en masse løsninger, så længe vi ikke engang er klar over hvad den gør galt. Vi risikerer bare 'Ivan_75' bliver mere forvirret end klog på problemet.
Men til gengæld skrev du; 'Elpladen og lockup ventilen kan godt lave lidt ballade.' For læmand kan dette betyde, han som det første den 2. januar, i desperation, kører bilen på værksted og beder dem om at skifte disse komponenter. Alle mennesker tolker og læser jo sætninger forskelligt....
For øvrigt fik jeg fine julegaver
I kunne sgu ligeså godt foreslå ham at køre til et gearkasseværksted og bede dem om at udbedre fejlen....
Og nej, jeg er ikke pirrelig i dag. Jeg mener bare det er useriøst at byde ind med en masse løsninger, så længe vi ikke engang er klar over hvad den gør galt. Vi risikerer bare 'Ivan_75' bliver mere forvirret end klog på problemet.
Men til gengæld skrev du; 'Elpladen og lockup ventilen kan godt lave lidt ballade.' For læmand kan dette betyde, han som det første den 2. januar, i desperation, kører bilen på værksted og beder dem om at skifte disse komponenter. Alle mennesker tolker og læser jo sætninger forskelligt....
For øvrigt fik jeg fine julegaver
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Der er da nye boller på suppen, en af dine favorit sætninger er jo ellers "De svingende omdrejninger og 'hugget' når den er kold, skyldes med 99 % sikkerhed, din lock-up magnetventil (solenoid)."
Ivan_75 henvises til din kyndige vejledning, jeg tør ikke mere.
Ivan_75 henvises til din kyndige vejledning, jeg tør ikke mere.
ZOOM ZOOM.
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Var fejlen der også før du fik skiftet konverter? kunne jo være at gearkassen ikke er justeret efter konverter skift? Fordi ingen konverter har presis den samme stall speed og man skal derfor justere gearkassen lidt efter skift af konverter.
Men små 400.000km har selvfølgelig også indflydelse.
Men små 400.000km har selvfølgelig også indflydelse.
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Ja, der er HELT nye og anderledes boller på suppen. For den sætning du refererer til, var i forbindelse med en brugers problemer ved igangsætningBWJ skrev:Der er da nye boller på suppen, en af dine favorit sætninger er jo ellers "De svingende omdrejninger og 'hugget' når den er kold, skyldes med 99 % sikkerhed, din lock-up magnetventil (solenoid)."
Ivan_75 henvises til din kyndige vejledning, jeg tør ikke mere.
Hold lige æbler og bananer adskilt
Jeg forstår udmærket du ikke tør være med længere 'BWJ'. For jeg turde slet ikke blande mig i problemløsningen, idet vi ikke ved hvad det egentlige problem er....
For øvrigt agerer jeg ikke bedrevidende, men giver blot mit besyv med, når det er på sin plads....
Godt nytår til alle brugere herinde.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Hjælp til dårlige gearskift
Jow jow, lige overtømreren skrev:Ja, der er HELT nye og anderledes boller på suppen. For den sætning du refererer til, var i forbindelse med en brugers problemer ved igangsætningBWJ skrev:Der er da nye boller på suppen, en af dine favorit sætninger er jo ellers "De svingende omdrejninger og 'hugget' når den er kold, skyldes med 99 % sikkerhed, din lock-up magnetventil (solenoid)."
Ivan_75 henvises til din kyndige vejledning, jeg tør ikke mere.
Hold lige æbler og bananer adskilt
Jeg forstår udmærket du ikke tør være med længere 'BWJ'. For jeg turde slet ikke blande mig i problemløsningen, idet vi ikke ved hvad det egentlige problem er....
For øvrigt agerer jeg ikke bedrevidende, men giver blot mit besyv med, når det er på sin plads....
Godt nytår til alle brugere herinde.
ZOOM ZOOM.