Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Hej Mercedes venner! Jeg har brug for jeres input og viden (MB 212 E350d)
Jeg har fået muligheden for at købe (af en god ven) en fin og meget velholdt MB212 stc. E350d 9g. Amg-Line fra slut 2014 med 258.000km på tælleren.
Aldrig taxa og fuld histore fra MB.
Bilen har lige fået skiftet vandpumpe og to nye NOx sensorer samt service.
-Det blev en dyr omgang for ham. Ca. 19.000kr.
Er der andet kendt jeg skal være opmærksom på som kan give større og dyre rep. med det km tal?
Bilen køre kun lange ture, mest landevej og det vil den også komme til hvis jeg køber den.
Jeg kan købe den til ca. 220.000kr hvilket jeg synes er en yderst fair pris ud fra udstyr og stand.
Det eneste jeg synes den mangler er adaptiv fartpilot, hvilket jeg er vant til fra vores nuværende Passat.
Hvad tænker i… Er det noget der kan eftermonteres og hvad vil det ca. koste.
Jeg har skrevet til JTC i Greve men han har ikke kit til den model længere.
Og er ikke kommet med nogen pris.
Hvad tænker i ? Alle input er meget vedkommende
Jeg har fået muligheden for at købe (af en god ven) en fin og meget velholdt MB212 stc. E350d 9g. Amg-Line fra slut 2014 med 258.000km på tælleren.
Aldrig taxa og fuld histore fra MB.
Bilen har lige fået skiftet vandpumpe og to nye NOx sensorer samt service.
-Det blev en dyr omgang for ham. Ca. 19.000kr.
Er der andet kendt jeg skal være opmærksom på som kan give større og dyre rep. med det km tal?
Bilen køre kun lange ture, mest landevej og det vil den også komme til hvis jeg køber den.
Jeg kan købe den til ca. 220.000kr hvilket jeg synes er en yderst fair pris ud fra udstyr og stand.
Det eneste jeg synes den mangler er adaptiv fartpilot, hvilket jeg er vant til fra vores nuværende Passat.
Hvad tænker i… Er det noget der kan eftermonteres og hvad vil det ca. koste.
Jeg har skrevet til JTC i Greve men han har ikke kit til den model længere.
Og er ikke kommet med nogen pris.
Hvad tænker i ? Alle input er meget vedkommende
Sommer bil: Mercedes w124 300E 1991 km stand. 132.000
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Ud over konen vil den nok blive det dyreste bekendtskab du kan fåRas skrev: ↑7. jan 2022, 18:37 Hej Mercedes venner! Jeg har brug for jeres input og viden (MB 212 E350d)
Jeg har fået muligheden for at købe (af en god ven) en fin og meget velholdt MB212 stc. E350d 9g. Amg-Line fra slut 2014 med 258.000km på tælleren.
Aldrig taxa og fuld histore fra MB.
Bilen har lige fået skiftet vandpumpe og to nye NOx sensorer samt service.
-Det blev en dyr omgang for ham. Ca. 19.000kr.
Er der andet kendt jeg skal være opmærksom på som kan give større og dyre rep. med det km tal?
Bilen køre kun lange ture, mest landevej og det vil den også komme til hvis jeg køber den.
Jeg kan købe den til ca. 220.000kr hvilket jeg synes er en yderst fair pris ud fra udstyr og stand.
Det eneste jeg synes den mangler er adaptiv fartpilot, hvilket jeg er vant til fra vores nuværende Passat.
Hvad tænker i… Er det noget der kan eftermonteres og hvad vil det ca. koste.
Jeg har skrevet til JTC i Greve men han har ikke kit til den model længere.
Og er ikke kommet med nogen pris.
Hvad tænker i ? Alle input er meget vedkommende
ZOOM ZOOM.
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Min kone er nu ellers meget økonomisk sparsommelig og fornuftig
Du må da kunne komme med nogle eksempler hvis det skal være brugbart
Du må da kunne komme med nogle eksempler hvis det skal være brugbart
Sommer bil: Mercedes w124 300E 1991 km stand. 132.000
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Med 258.000 km på tælleren, kan snart komme - dyser, DPF, converter, gearkasse - så der er nok at glæde sig til.
ZOOM ZOOM.
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Det lyder klart som om du ikke selv ville kaste dig ud i eventyret
Sommer bil: Mercedes w124 300E 1991 km stand. 132.000
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Både min kone samt min (tidligere) 2010 C-klasse C220 CDI BE er noget af de billigste jeg NOGENSINDE har haft bekendskab med (Bilen blev kun solgt fordi jeg flyttede fra Sverige til Danmark)
Dette er mine data fra spritmonitor. Alle udgifter er medtaget pånær bilvask.
Total costs 378.822,74
Vehicle costs in DKK/km 2,00
Total driven distance: 189.534 km (151.286 km to 340.820 km)
Period: 13.06.2013 until 06.12.2020 (2.733 days)
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Jeg har også haft en billig Toyota engang, men den kan heller ikke sammenlignes med en MB212 stc. E350d 9g som der spørges omBri_jac skrev: ↑17. jan 2022, 08:15Både min kone samt min (tidligere) 2010 C-klasse C220 CDI BE er noget af de billigste jeg NOGENSINDE har haft bekendskab med (Bilen blev kun solgt fordi jeg flyttede fra Sverige til Danmark)
Dette er mine data fra spritmonitor. Alle udgifter er medtaget pånær bilvask.
Total costs 378.822,74
Vehicle costs in DKK/km 2,00
Total driven distance: 189.534 km (151.286 km to 340.820 km)
Period: 13.06.2013 until 06.12.2020 (2.733 days)
Iøvrigt er der nok noget galt med din kost/km, alene grøn afgift udgør ca 7000,- årligt x de 7,4 år du har haft den, divideret med kørt distance.
ZOOM ZOOM.
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Ja det er rigtigt det er en E350 og ikke som min C220, men ville da ikke forvente at denne ændring skulle være markant dyrere...BWJ skrev: ↑17. jan 2022, 13:32Jeg har også haft en billig Toyota engang, men den kan heller ikke sammenlignes med en MB212 stc. E350d 9g som der spørges omBri_jac skrev: ↑17. jan 2022, 08:15Både min kone samt min (tidligere) 2010 C-klasse C220 CDI BE er noget af de billigste jeg NOGENSINDE har haft bekendskab med (Bilen blev kun solgt fordi jeg flyttede fra Sverige til Danmark)
Dette er mine data fra spritmonitor. Alle udgifter er medtaget pånær bilvask.
Total costs 378.822,74
Vehicle costs in DKK/km 2,00
Total driven distance: 189.534 km (151.286 km to 340.820 km)
Period: 13.06.2013 until 06.12.2020 (2.733 days)
Iøvrigt er der nok noget galt med din kost/km, alene grøn afgift udgør ca 7000,- årligt x de 7,4 år du har haft den, divideret med kørt distance.
Jeg havde skrevet jeg boede i Sverige, og solgte den da jeg flyttede til DK. Den kostede i vejskat, modsvarende dansk grøn afgift ca kr 2.500 årligt.
Vi kan jo så for at korrigere dette tilføje kr 5000 for den "manglende" danske grøn ejerafgift. 7,4x5000 = 37.000
Danske forhold: 37.000 + 378.822,74 = kr 415.822,74, dette beløb skal fordeles på de kørte km 189.534 = kr 415.822,74/189.534 = 2,19 kr/km
Der er intet galt med min udregning, den har jeg nøjeregnende indtastet på spritmonitor.de hver gang jeg havde udgifter, dato og km stand, og så lavet en cost analysis, hvor jeg kun har vist de summerede tal
Overskrifterne for mine udgifter. Udgifter er konverteret til DKK
Depreciation/værditab: 97.646,6
Fuel 99.958,79
Change oil 37.737,85
Insurance 60.295,79
Spare parts 5.051,57
Tax 18.774,17
Change tires 18.328,76
Maintenance 2.708,41
Accessories 522,49
Repair 31.589,75
Registration 6.192,61
------------------------------------------------
Total costs 378.822,74
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Køb af 212 350d 9g. Brug for jeres input ;-)
Hej
Min personlige holdning er KØB....
Jeg har selv længe kikket på en W12 350d og var det ikke fordi jeg allerede har en C220d så havde jeg nok købt en. Sådan en motor OM642 skulle nok kunne holde til 500-800tkm hvis den bliver passet og kørt fornuftigt. Hvis den har luftundervogn skal det have en større omgang per 100tkm. Og der er hvis noget med at indsugningsmanifolden kan få slør i nogen stænger. Men maner de kan skiftes men ikke hos aut. MB, der skifter man hele manifold.
Jeg har set sit indlæg i nogle af FB grupperne for mercedes fan. Jeg følger lidt med ang. MB og har ikke set nogen trend mht. mange rep. på den bil/motor. Hvorimod den nyere 4cyl. diesel (OM654) i ren alu er genstand for mange motorhaverier.
Hvis du vil opleve en 6cyl motor så er det snart sidste change inden de ikke længere kan købes.
Jeg selv kommer fra VAG hvor jeg kørte Golf i mere end 20 år så jeg kendte lidt til deres problemer. Og indtil videre er min erfaring med MB at kvaliteten er bedre end VAG. Men derfor kan ting jo stadig blive slidt eller gå i stykker. Men find et godt og billigt MB specialiseret værksted i nærheden af dig og så skal det nok gå.
Prøv evt Gørløse Autoimport ang. Adaptiv fartpilot. De har næsten alt til MB biler.
Og BWJ er tidligere ejer af MB og har åbentbart ikke så gode erfaringer med MB men du kan sagtens finde mange der har gode erfaringer med deres MB.
Min personlige holdning er KØB....
Jeg har selv længe kikket på en W12 350d og var det ikke fordi jeg allerede har en C220d så havde jeg nok købt en. Sådan en motor OM642 skulle nok kunne holde til 500-800tkm hvis den bliver passet og kørt fornuftigt. Hvis den har luftundervogn skal det have en større omgang per 100tkm. Og der er hvis noget med at indsugningsmanifolden kan få slør i nogen stænger. Men maner de kan skiftes men ikke hos aut. MB, der skifter man hele manifold.
Jeg har set sit indlæg i nogle af FB grupperne for mercedes fan. Jeg følger lidt med ang. MB og har ikke set nogen trend mht. mange rep. på den bil/motor. Hvorimod den nyere 4cyl. diesel (OM654) i ren alu er genstand for mange motorhaverier.
Hvis du vil opleve en 6cyl motor så er det snart sidste change inden de ikke længere kan købes.
Jeg selv kommer fra VAG hvor jeg kørte Golf i mere end 20 år så jeg kendte lidt til deres problemer. Og indtil videre er min erfaring med MB at kvaliteten er bedre end VAG. Men derfor kan ting jo stadig blive slidt eller gå i stykker. Men find et godt og billigt MB specialiseret værksted i nærheden af dig og så skal det nok gå.
Prøv evt Gørløse Autoimport ang. Adaptiv fartpilot. De har næsten alt til MB biler.
Og BWJ er tidligere ejer af MB og har åbentbart ikke så gode erfaringer med MB men du kan sagtens finde mange der har gode erfaringer med deres MB.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014